استاندار زنجان:

شهرداری باید در مشارکت با بخش خصوصی، قدم های جدی بردارد

شهرداری باید در مشارکت با بخش خصوصی، قدم های جدی بردارد و تنگ نظری نیز وجود نداشته باشد تا هم سرمایه گذار سود ببرد و هم شهر، آبادتر شود.
کد خبر: ۸۹۴۳۱۳۹
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم تودیع و معارفه شهردار زنجان با اشاره به اینکه لیاقت و شایستگی مردم استان زنجان ایجاب می کند که کارها با شدت و سرعت بیشتری انجام شود، گفت: با توجه به اینکه شهر زنجان، پیشانی استان است باید متناسب با شان مردم آراسته شود، لذا ضروری است در راستای بهبود فضای شهری شهر زنجان، اهتمام بیشتری داشت، چرا که طولانی شدن اجرای پروژه‌های شهری، هزینه‌ها را چند برابر می‌کند.

اسداله درویش امیری افزود: متاسفانه هزینه های جاری شهرداری، بسیار بالاست و نیاز به کاهش دارد؛ در این راستا نیز هیچگونه مجوزی برای جذب نیروی جدید به شهرداری ها داده نخواهد شد، مگر جذب افراد متخصص که شهرداری به حضور آنها نیازمند باشد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت شهرداری با سرمایه گذاران بخش خصوصی بسیار مهم و ضروری است، اظهار داشت: شهرداری باید در مشارکت با بخش خصوصی، قدم های جدی بردارد و تنگ نظری نیز وجود نداشته باشد تا هم سرمایه گذار سود ببرد و هم شهر، آبادتر شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه  وجود همبستگی در میان مردم و مشارکت در فعالیت های خیرخواهانه یکی از ویژگی های زنجانی ها می باشد، تصریح کرد: مردم زنجان به شرکت در فعالیت های خیر خواهانه و نوع دوستی مشهور هستند؛ به گونه ای که این همبستگی در مراسم عزاداری سید الشهداء، نمود پیدا می کند و همه مردم در زیر پرچم سید الشهداء قرار می گیرند.

اسداله درویش امیری افزود: فعالیت انجمن خیریه مهرانه در زنجان نمونه بارز میزان مشارکت بالای مردم زنجان در کمک به همنوعان به شمار می رود.

بیش از 268 تشکل و سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در استان زنجان فعال هستند، گفت: میزان مشارکت مردم نقش موثری در توسعه استان زنجان دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه شهر زنجان، شهر فرهنگ مشارکت جویی است و مدیران شهری باید از این مشارکت مردمی، حداکثر بهره را ببرند، افزود:زمانبر بودن اجرای پروژه های عمرانی یکی از دغدغه های مردم شهر زنجان می باشد.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه خدمتگذاری به مردم و اجرای پروژه های شهری را سیاسی نکنید و بگذارید امور مردم در زمان مقرر به سرانجام برسد، افزود: فرسایشی شدن پروژه های عمرانی سبب هدر رفتن زمان و منابع شهری می شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل جلسات کمیسیون ماده 100 برای افزایش درآمد شهرداری ها نیست، بلکه این کمیسیون با هدف جلوگیری از تخلف و نظم دهی به اصول شهرداری تشکیل می شود، اظهار داشت:متاسفانه بالاترین میزان شکایت ها، درگیری و نزاع بر سر کمبود پارکینگ صورت می گیرد؛ به گونه ای که با حذف پارکینگ‌ها، شهر از نفس کشیدن خواهد افتاد و در مدت زمان طولانی برای مردم، گرفتاری های فراوانی ایجاد خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مردم برای خوب زندگی کردن عوارض پرداخت می کنند؛ بنابراین باید بدانند این مبالغ اخذ شده در کجا و چگونه هزینه می شود، گفت: موفقیت شورای شهر زنجان منوط به موفقیت شهردار بوده و با تحقق برنامه های شهردار، برنامه ها و ماموریت شورای شهر نیز تحقق پیدا می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار