نماینده ولی فقیه درسپاه قدس:

قاسم سلیمانی با "لقمه حلال" مرحوم پدرش "سرلشکرسلیمانی" شد

حجت الاسلام شیرازی در مراسم ترحیم مرحوم حاج حسن سلیمانی تصریح کرد: مرحوم سلیمانی اهل شهوت دنیا و قدرت و ثروت نبود و با مال حلال و دادن زکات فرزندان خود را تربیت کرده است.
کد خبر: ۸۹۴۳۱۱۶
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان. مراسم ترحیم پدر بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی ظهر امروز(پنج شنبه)با حضور جمع پرشماری از شخصیت‌های لشکری، کشوری و استانی و میهمانانی از لبنان، سوریه و عراق از جمله سردارمارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران و جمعی از مسئولان استانی و خیل عظیم مردم ولایی و قدرشناس شهرستان رابر در روستای قنات ملک برگزار شد.
حجت الاسلام علی شیرازی نماینده، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در این مراسم ضمن عرض تسلیت به خاندان سلیمانی و خصوصا سردار و سرلشکر حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: امیدواریم همانطور که به روز اربعین نزدیک می‌شویم خداوند این عزیز را مهمان حسین بن علی قرار دهد.
وی گفت: اگر نگاهی به اوصاف مومنین بیندازیم می‌بینیم قرآن چه اوصافی را برای انسان‌های مومن و وارسته انتخاب می‌کند تا هم در دنیا و هم در قیامت رستگار و سربلند شوند و حقیقت خلقت هم برای همین بوده است.
نماینده، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: انسان مومن و کامل کسی است که در نماز خشوع دارد و می‌داند با چه کسی حرف می‌زند و در دعای عرفه و کمیل هم می‌خوانیم خدایا تو قادر و توانمندی وهر کاری بخواهی می‌توانی انجام دهی و من انسان ضعیف و فقیری هستم.
شیرازی خاطر نشان کرد: حال اگر ما این حقیقت را به درستی درک کنیم مطمئنا وقتی به نماز می‌ایستیم در مقابل قدرت لا یزال خدایی خود را همچون مومن بدون قدرت می‌دانیم.
وی با بیان این که هر چه بر زبان مومن جاری می‌شود مناجات و راز و نیاز و توسل است؛ توضیح داد: انسان مومن امانت دار است و این امانت دامنه وسیعی دارد و هر امانتی را رعایت می‌کند؛ امانت ولایت را رعایت می‌کند و امانت را به اهلش می‌سپارد.
نماینده، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه تاکید کرد: انسان مومن اگر از مردم، آشنایان و اقوام خود امانتی بگیرد این امانت را سالم برمی گرداند و اگر از جامعه امانتی به عنوان مسئولیت به فرد می‌دهند این نوعی امانت است وامام همواره می‌گفتند که به من رهبر نگوید من نوکر و خادم مردم هستم.
شیرازی ادامه داد: نمازتان را سر وقت بخوانید و در نماز تنها خم و راست نشویم و طبق گفته قرآن نماز می‌خوانیم تا گناه نکنیم و به دنبال فساد نرویم و مومن کسی است که دارای این خصوصیت‌ها باشد و مرحوم حاج حسن سلیمانی این گونه بود در نماز خشوع داشت واهل ذکر و دعا بود، زکات خود را پرداخت می‌کرد و مال حرام در زندگی اش نبود و با مال حلال فرزندانی صالح تربیت کرد.
وی تصریح کرد: مرحوم سلیمانی اهل شهوت دنیا و قدرت و ثروت نبود و با مال حلال و دادن زکات فرزندان خود را تربیت کرده است.
ارسال نظرات