پدافند غیرعامل یک اصل مصونیت بخش به شمار می رود

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهرنگ گفت: پدافند غیرعامل کشور را در برابر خطرات و حوادث و اقدامات تخریب گرانه دشمنان ایمن ترمی کند.
کد خبر: ۸۹۴۳۰۰۱
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهرنگ گفت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی در برابر تهدیدات به منظور کاهش آسیب پذیری است.

وی، افزود: پدافند غیرعامل نقش مهمی را در هنگام بحران برای پایین آوردن آمار تلفات و خسارات دارد و از الزامات پدافند غیرعامل می توان به بهره گیری از توان فنی و مدیریتی قوی اشاره کرد.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: دستگاه های مختلف و آحاد مردم در نهادینه شدن پدافند غیرعامل می توانند نقش ایفا کنند، که مؤثرترین موضوع در این زمینه آگاهسازی همگانی می باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درمورد اهمیت پدافند غیرعامل، که بهترین چراغ راه است، گفت: دفاع جزئی از هویت یک ملت زنده است و هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست، هر ملتی هم که به فکر دفاع از خود نباشد و خود را آماده نکند نیز زنده نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه؛ فرماندهی معظم کل قوا فرمان همگانی پدافند غیرعامل را صادر فرموده اند؛ اظهار کرد: پدافند غیرعامل یک اصل مصونیت بخش به شمار می رود.

وی، در ادامه؛ تقویت زیرساخت ها و تقویت بنیه دفاعی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی را از اقدامات پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد:  هرچه  به این اقدامات بهتر و قوی تر و اصیل تر پرداخته شود، کشور در برابر بروز خطرات و حوادث و اقدامات تخریب گرانه دشمنان این مرزبوم ایمن ترمی شود.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهرنگ در پایان گفت: تشکیل ستاد پدافند غیرعامل و برگزاری کلاس های آموزش علمی و تخصصی و کمک های اولیه و امداد و نجات و همچنین صبحگاه پدافند غیرعامل در مدارس و تبلیغات محیطی و برپایی نمایشگاههای پدافندغیرعامل در مدارس بخشی از برنامه های هفته پدافندغیرعامل در این شهرستان است.

ارسال نظرات