امام جمعه وحدتیه:

اربعین وجه اشتراک بین ایران و عراق است

حجت الاسلام موسوی در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: اربعین وجه اشتراک بین ایران و عراق است و آن چه که دو دولت را به هم پیوند می دهد وحدت در مذهب است.
کد خبر: ۸۹۳۹۹۴۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام موسوی در خطبه‌های این هفته درجمع نمازگزاران با تاکید بر سفارش قرآن کریم به پرداخت زکات اظهار داشت: از سوره توبه آیه ۱۰۳ می‌توان به نکات مهمی اشاره کرد که از جمله پاک شدن به وسیله صدقه وصلوات فرستادن پیامبر اکرم (ص) بر کسانی است که صدقه می‌دهند تا جایی که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید"الَم یَعلموا اَن الله هُو یَقبلُ التوبه عَن عبادِه و یاخذ الصَدقات" آیا نمی‌دانستند که فقط خداوند توبه را از بندگانش می‌پذیرد و صدقات را می‌گیرد و خداوند توبه پذیر و مهربان است.
وی افزود: در روایات داریم که مریض هایتان را با صدقه مداوا کنید اکنون ببینید چند جوان توی این چند ماه به واسطه بیماری و یا سرطان از دنیا رفته اند و اگر فرهنگ صدقه بیش از این رواج داشت این اتفاق نمی‌افتاد و پیشنهاد من به شما نمازگزاران این است که در ذبح یک گوساله و یا نحر یک شتر سهیم شوید تا این که به واسطه صدقت بلا و مریضی از این شهر دور شود.
حجت الاسلام موسوی در خطبه دوم پس از تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) به مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با حضور رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و خاطر نشان کرد:امنیت مهم است، چون هر پیشرفتی متوقف به امنیت است و امروز دعوای استکبار با ما این است که چرا قدرت شما منطقه را فرا گرفته است این بدان معناست که تلاش می‌کنند توسعه اقتدار نظام جمهوری اسلامی را بگیرند.
خطیب نماز جمعه وحدتیه ادامه داد: اخیرا وزیر دفاع آمریکا به نخست وزیر عراق گفته است با پایان یافتن داعش، کشور ایران باید کشور عراق را ترک کند و نیروی بسیجی منحل شود، اما نخست وزیر عراق زیر بار نرفته است و آن چه که دو دولت را به هم پیوند می‌دهد وحدت در مذهب است که وجه اشتراک آن اربعین در کشور ایران و عراق است.
حجت الاسلام موسوی در پایان خطبه‌های این هفته به زائرین امام حسین در اربعین سفارش کرد تا به نیابت از یک شهید در مراسم اربعین شرکت کنند، زیرا راه زیارت را برای ما باز کرده اند و شهدا وصیت کرده اند که زائرین از طرف آن‌ها زیارتی به جای بیاورند.
ارسال نظرات