اجتماع سه ساله های حسینی در فارسان

به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها )، همایش سه ساله‌های حسینی در شهرستان فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۹۵۸۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ این همایش همزمان با سراسر کشور و باهدف بزرگداشت مقام شامخ حضرت رقیه (سلام الله علیها)، معرفی شخصیت رقیه خاتون (سلام الله علیها) و ترویج آموزه‌های اهل‌بیت (علیهم السلام) مصادف با پنجم صفر در حسینیه ثارالله شهر فارسان برگزار شد.

 در این همایش کودکان و مادران شرکت‌کننده با سردادن شعار لبیک یا حسین (علیه السلام )، لبیک یا رقیه (سلام الله علیها )، عشق و ارادت خالصانه خود را به نسبت به ساحت مقدس اهل‌بیت (علیهم السلام ) به‌ویژه حضرت رقیه سه‌ساله دختر گرامی امام حسین (علیه السلام ) ابراز می‌دارند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (سلام الله علیها ) در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار بسیج بابیان اینکه عاشورا جلوه تمام نمای انسانیت و حرکت حق‌طلبی و آزادگی است اظهار کرد: بروز و ظهور هر بخشی از عاشورا را سال‌ها می‌توان در قالب‌های مختلف تبیین و تفسیر کرد و به جهانی که تشنه حسین علیه‌السلام است شناساند.

وی افزود: در میان سه‌ساله‌های حسینی حضرت رقیه خانم سلام‌الله علیها دختر سه‌ساله حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام راداریم که زندگانی این بزرگوار دارای آموزه‌های تربیتی بسیار عمیقی بوده و نگاه به زیبا به زندگانی این پدر و دختر در روز عاشورا امروز درس مهم جامعه ما می‌باشد.

فرمانده حوزه بسیج خواهران حضرت زینب سلام الله علیها فارسان، ادامه داد: همه تا ابد بندگی خداوند را مدیون امام حسین (ع) هستیم زیرا ایشان با نثار جان خود ارتباط میان انسان و خدا را تعریف و تحکیم کردند و صحنه‌هایی را به وجود آوردند که درس زندگی ما و انسان‌های آزاده جهان است.

وی هدف برگزاری این همایش را  پرداختن به جایگاه والای حضرت رقیه (سلام الله علیها ) و فرزند در خانواده که دارای هویت انکارناپذیر است و همچنین نشان دادن مظلومیت کودکان مسلمان و منطقه و جهان که زیر شدیدترین حملات ظالمانه استکبار جهان و ایادی تکفیری آن‌ها قرار دارند از اهداف برگزاری همایش سه‌ساله‌های حسینی دانست.

این همایش با همت هیئت رزمندگان اسلام و حوزه مقاومت بسیج خواهران شهرستان فارسان برگزار شد.

ارسال نظرات