خبرهای داغ:
فرماندار کبودراهنگ خبر داد

برگزاری یادواره ۶۵۰ شهید کبودراهنگ

فرماندار کبودراهنگ از برگزاری یادواره ۶۵۰ شهید کبودراهنگ با محوریت شهدای حماسه ۵ آبان این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۸۷۵۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴

برگزاری یادواره ۶۵۰ شهید کبودراهنگبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی‌ احسان قنبری اظهار داشت: یادواره 650 شهید شهرستان کبودرآهنگ پنج‌شنبه ‌شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد تکیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حماسه مردم کبودرآهنگ در 5 آبان 57 افزود: مردم متدین ولایتمدار این شهر پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با ایستادگی در برابر طاغوت، فریاد حق‌طلبی سر داده و تظاهرات کردند که موجب درگیری با  مأموران امنیتی شد.

قنبری گفت: در این واقعه 5 نفر به نام‌های «علی‌قلی عاشوری»، «محمد شعاعی»، «عمران کردی»، «محمود دلاکی» و «علی مسلم‌خانی» به شهادت رسیده‌ و بیش از 20 نفر زخمی شدند.

وی بیان کرد: به منظور بزرگداشت این حماسه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، 5 آبان به نام روز کبودرا-هنگ نام‌گذاری و برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت این روز برگزار می‌شود.

قنبری اعلام کرد: امسال نیز برنامه‌های بزرگداشت روز کبودرآهنگ از شنبه 29 مهر آغاز شده و 5 آبان ادامه می‌یابد.

وی، برگزاری شورای اداری شهرستان و نخستین اجلاس شهرستانی نماز را از برنامه‌های انجام شده عنوان کرد و افزود: در این آیین از حافظان قرآن و خیران مدرسه‌ساز قدردانی شد.

قنبری اظهار داشت: همچنین در این هفته مسابقات متعدد ورزشی برگزار می‌شود که مسابقه دوچرخه‌سواری، امروز برگزار و 5 دستگاه دوچرخه سوار به یاد 5 شهید 5 آبان به 5 دانش‌آموز اهدا شد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین برنامه نیز برگزاری همایش چهره‌های ماندگار شهرستان کبودرآهنگ دانست و گفت: این همایش برای دومین بار برگزار شده و 200 نفر از سراسر کشور در آن حضور می‌یابند. این آیین پنج‌شنبه 4 آبان ساعت 9 صبح در سالن فرهنگ و ارشاد شهرستان برگزار شده و فرصت مناسبی است تا افراد برجسته این دیار با یکدیگر دیدار کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات