مسئول زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان :

نخستین گروه زائران حسینی پاکستان به صورت متفرقه وارد زاهدان شدند

حجت الاسلام مهدی وظیفه دان گفت: نخستین گروه زائران حسینی کشور پاکستان روز دوشنبه در قالب 70 نفر وارد این شهر شدند و در این زائرسرا اسکان یافتند
کد خبر: ۸۹۳۸۲۵۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
حجت الاسلام مهدی وظیفه دان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این زائران که به صورت متفرقه وارد زاهدان شدند برای اسکان شب با مشکل مواجه بودند که توسط گروه‌های رصد ستاد اربعین در سطح شهر یا ترمینال‌های مسافربری شناسایی به زائرسرای امام رضا (ع) انتقال یافتند.
وی افزود: این زائران قرار است صبح فردا زاهدان را به مقصد مشهد و سپس مرز شلمچه ترک کنند.
وی ادامه داد: بیشتر این افراد از شهر پنجاب پاکستان هستند که امشب در زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان اسکان یافته و از پذیرایی غذای گرم و سایر خدمات تدارک دیده شده ستاد بهره مند می‌شوند.
مسئول زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان بیان کرد: یکی از زوار که دچار مشکل خاصی شده بود توسط خادمان ستاد مردمی اربعین برای درمان به اورژانس منتقل شد.
وی ادامه داد: همچنین یک خانم باردار نیز در جمع زائران وجود دارد که توسط بانوان خادم در محلی مناسب اسکان داده شده و تحت مراقبت‌های خاص است.
به گفته علی خانقائی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزون بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ زایر پاکستانی از ۲۴ شهریورماه تاکنون از مرز میرجاوه وارد استان شدند.
به گزارش بسیج  سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به سر مقصد معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می‌کنند.
میرجاوه در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی پاکستان واقع شده است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر ۹۰۰ کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان دارد.
ارسال نظرات