تولید کننده و کارآفرین نمونه بسیجی در گفتگو با «بسیج»:

بسیج همواره یاری کننده در بزنگاه های اقتصادی بوده است/ با وام های بسیج امروز به صادر کننده تبدیل شده ایم

گیدسکی گفت: با وام ۲۰ میلیونی که در یک مقطع زمانی بسیج توانستند به ما بدهد توانستیم دستگاه‌های پوست کن پسته را خریداری کنیم و نوع عرضه محصولات را به شکل دیگری در بازار‌های جهانی و داخلی در پیش بگیریم.
کد خبر: ۸۹۳۷۴۳۸
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶

عبدالله گیدسکی تولید کننده بسیجی و کارآفرین نمونه استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره وضعیت صادرات پسته در ایران گفت: در سال ۹۴ از ۴۰۷ هزار هکتار سطح بارور و غیربارور باغ‌های پسته کشور،۲۶۱ هزارتن پسته تولید شده است سال ۹۴، ۱۳۰ هزارتن پسته خشک و با پوست تازه و مغز پسته به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار از ایران به ۷۰ کشور جهان صادرشد.

وی در مورد وضعیت پسته صادراتی ایران در سال ۹۵ افزود: در شش ماه نخست سال ۹۵، بیش از ۴۰ هزارتن پسته خشک و با پوست تازه و مغز پسته به ارزش ۳۸۱ میلیون و ۶۴۷ هزار از ایران صادر شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۲ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۰ درصد رشد داشته است. تمام این آمار، ارقامی است که می‌توان از گمرک ایران استخراج کرد و وضعیت سال ۹۶ را بررسی کرد.

این تولید کننده بسیجی در مورد نحوه بسته بندی صادراتی در کشور گفت: بسته بندی محصولات یکی از استاندارد‌هایی است که روی کیفیت، نوع فروش، برند شدن محصول و عواملی دیگری تاثیر دارد. هر مقدار که ایران بتواند شرایط خود در وضعیت بسته بندی بین رقبای خود در دنیا بهتر کند بلاشک یکی از کشور‌های استاندارد دنیا می‌شود.

گیدسکی با بیان اینکه بسیج همواره یاری رسان در بزنگاه‌های اقتصادی بوده است افزود: با وام ۲۰ میلیونی که در یک مقطع زمانی توانستند به ما بدهند توانستیم دستگاه‌های پوست کن پسته را خریداری کنیم و نوع عرضه محصولات را به شکل دیگری در بازار‌های جهانی و داخلی در پیش بگیریم.
ارسال نظرات