خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

سردار «همدانی‌»ها تربیت‌شده مکتب عاشورا هستند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مکتب عاشورا سردار همدانی‌ها را تربیت کرد، گفت: بزرگ‌ترین ظرفیت مکتب عاشورا همین انسان‌سازی و شهیدپروری آن است.
کد خبر: ۸۹۳۷۲۲۹
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

سردار «همدانی‌»ها تربیت‌شده مکتب عاشورا هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حسین افشاری در جلسه تفسیر قرآن کریم در جمع کارکنان تیپ 32انصارالحسین(ع) همدان با برشماری شاخصه های نهضت عاشورا اظهار داشت: این فرهنگ و مکتب عاشوراست که جمهوری اسلامی را نگه داشته و انقلاب اسلامی را پیش برده است.

وی با بیان اینکه مکتب عاشورا سردار همدانی‌ها را تربیت کرد، افزود: بزرگ‌ترین ظرفیت مکتب عاشورا همین انسان‌سازی و شهیدپروری آن است.

این استاد حوزه و دانشگاه، بدعت دین در برابر دین ناب محمدی توسط دستگاه بنی‌امیه را خط قرمز امام حسین(ع) و علت اصلی قیام حضرت دانست و بیان داشت: اگر قیام سیدالشهدا(ع) صورت نمی گرفت، اسلام ناب برای همیشه ازبین می‌رفت و اسلام منحرف و ضالّه بنی امیه برای همیشه جامعه اسلامی را فرا می‌گرفت.

وی با بیان برخی امتیازات و احکام فقهی مربوط به امام حسین(ع)گفت: زیارت امام حسین(ع) تنها زیارتی است که در همه ایام و مناسبت‌ها توصیه شده و زیارت حضرت نیز آداب خاص خود را دارد.

افشاری یادآور شد: تربت امام حسین(ع) تنها تربتی ا ست که خوردن آن استحباب دارد و غذای نذری عزاداری حضرت نیز بنابر نظر فقهای دینی متبرّک و مقدّس و مایه شفا است.

وی در بیان نتایج قیام عاشورا اظهار داشت: قیام و شهادت حضرت و یارانش سه نتیجه عمده در عالم اسلام به جا گذاشت اول اینکه دستگاه بنی امیه برای همیشه مضمحل شد، دوم اینکه سنت شهادت طلبی که رمز پیروزی در همه بحران‌ها و جنگ ها است احیا شد و سوم اینکه منبر عزاداری امام حسین(ع) تا ابد کانون تعلیم و تربیت دینی و تزکیه نفس شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات