مسئول بسیج دانشجویی و رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی در نشست خبری مطرح کردند؛

حضور خانواده شهید حججی / رونمایی از کتاب "نسل سرافراز" و تمبر یادبود جشنواره

دبیر ستاد مرکزی کنگره شهدای دانشجوی آذربایجان شرقی ابراز کرد: افتتاحیه جشنواره فضای مجازی و رسانه و افتتاحیه سال چهارم کنگره شهدای دانشجوی استان روز چهارشنبه در تبریز برپا خواهد شد که در این جشنواره علاوه بر خانواده شهدای مدافع حرم و خانواده شهید حججی، سردار صفوی مشاور فرمانده معظم کل قوا نیز حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۸۹۳۵۵۵۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی ، عبدالله شادی مسئول بسیج دانشجویی استان در نشست خبری  اختتامیه نخستین جشنواره فضای مجازی و رسانه کنگره شهدای دانشجوی استان اظهار کرد: دشمن با سوءاستفاده از برخی فاصله‌ها بین عناصر و ارکان موجود کشور توانسته خیلی از آرمان‌ها و ایده‌های انقلاب را منفعل نگه دارد تا نتوانیم به بسیاری از آن آرمان‌ها جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی از جمله استان‌هایی است که عناصر فرهنگی دست به دست هم داده و فاصله‌ها را از بین برده‌اند، افزود: امسال چهارمین سالی است که برنامه‌های متنوع با نام شهدای دانشجو در استان در حال برگزاری است که تمام روسای دانشگاه‌ها و متولیان فرهنگی کشور به فعال بودن آذربایجان‌شرقی در این حوزه اذعان دارند.

وی با تاکید به اینکه شهدا محور اصلی وحدت بوده و هیچ جناح و ارگانی نمی‌تواند ادعای انحصاری بودن شهدا برای جریان خود را بکند،گفت: در کنار شهدا، دانشجویانی داریم که همیشه مطالبه‌گر بوده در عین حال همواره در مظان اتهام هستند ولی تاریخ ثابت کرده که هر کجا به دانشجو اعتماد کنیم، معادله‌ها را می‌توان تغییر داد، مصداق آن دفاع مقدس است که دانشجویان در عرصه سازندگی، دفاعی و فرهنگی نقش‌آفرینی کرد.

شادی اذعان داشت: اگر به دانشجویان بهای سال‌های گذشته داده شود، قطعاً به همان جایگاه گذشته خود دست خواهند یافت.

دبیر ستاد مرکزی کنگره شهدای دانشجوی آذربایجان شرقی ابراز کرد: افتتاحیه جشنواره فضای مجازی و رسانه و افتتاحیه سال چهارم کنگره شهدای دانشجوی استان روز چهارشنبه در تبریز برپا خواهد شد که در این جشنواره علاوه بر خانواده شهدای مدافع حرم و خانواده شهید حججی، سردار صفوی مشاور فرمانده معظم کل قوا نیز حضور خواهند داشت.

وی، به اردوهای جهادی و اعزام دانشجویان به سفر معنوی راهیان‌نور اشاره و یادآور شد: چنان استقبالی از این اردوهای می‌شود که در سراسر کشور بی‌سابقه است.

وی با اشاره به برگزاری 7 جشنواره بزرگ دانشجویی در دانشگاه های مختلف استان با عناوین مختلف خاطر نشان کرد: مقرر شده است دبیرخانه های جشنواره ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، جشنواره علمی دانشگاه صنعتی سهند، جشنواره فرهنگی و ادبی دانشگاه پیام نور و جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان و جشنواره هنر اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز  فاز دوم برنامه های خود را  نیز برگزار نمایند. 
 
وی ادامه داد: جشنواره نشریات شمالغرب با حضور برخی از نشریه‌های کشورهای خارجی از سوی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ، جشنواره هنرهای اسلامی دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز، یادواره شهدای فنی استان از سوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و یادواره دانشجویان مسلمان غرب آسیا و رزمندگان دانشجوی استان توسط دانشگاه تبریز از دیگر برنامه‌ها است. 

 

فرزان قالیچی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان در این نشست خبری مشترک با عنوان برنامه‌های اختتامیه جشنواره با اشاره به اینکه کنگره شهدای دانشجو با همت روسای دانشگاه‌های استان و فرماندهی سپاه عاشورا و بسیج دانشجویی شکل گرفته، اظهار داشت: این کنگره صرفاً برای گسترش آرمان‌های شهدا و تبیین این روحیه در جامعه صورت گرفته که عمده شهدای مدنظر این جشنواره شهدای دانشجو هستند.
  
وی با اشاره به این که امروزه فضای مجازی یکی از مهم ترین مسائل مطرح در سطح جهان است، افزود: اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت تا این کنگره را در سطح دانشگاه‌های استان و دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور برگزار کنیم . 
  
وی بیان کرد: هرچند عمر زیادی از ظهور فضای مجازی نمی‌گذرد، ولی این پدیده مرزها را درنوردیده و حتی در داخل خانه‌های ما نیز نفوذ کرده است. از این رو باید تدابیر لازم برای بهره‌مندی درست از آن به موقع اندیشیده شود . 
  
قالیچی تاکید کرد: رهبر انقلاب نیز بارها بر اهمیت فضای مجازی تاکید کرده‌اند و اگر زمانی دشمن با ادوات زرهی در مرزها با ما می‌جنگید، امروزه می‌خواهد فرهنگ ما را دچار اختلال کند و بر باورهای دینی جوانان دست گذاشته است . 
  
وی متذکر شد: فضای مجازی، یکی از ابزارهای اصلی تهاجم فرهنگی دشمن به شمار می‌آید و در مواردی دشمن بی سلاح مسلح محسوب می‌شود . 
  
قالیچی با اشاره به برخی معایب استفاده‌ی نادرست از فضای مجازی گفت: ضعف بنیاد خانواده، گسترش ارتباطات نامتعارف، انزوای اجتماعی، بحران هویت، شکاف نسل‌ها، اختلال در شخصیت، اعتیاد به اینترنت و کم رنگ شدن ارتباطات خانوادگی از جمله‌ی این معایب هستند که جامعه‌ی امروزی ما را درگیر کرده‌اند . 
  
وی خاطرنشان کرد: طراحی بازی‌های رایانه‌ای متناسب با شان و باورهای دینی ما، ساخت سریال‌ها و ترویج فرهنگ سایبری در راستای تبیین و ترویج ارزش‌های اسلامی و دفاع مقدس، اندیشه پروری و معرفت افزایی دانشجویان با استفاده از سیره‌ی شهدای دانشجو، سبک زندگی شهدا و تحقق منویات مقام معظم رهبری و زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف این کنگره است . 
  
وی با اشاره به محورهای جشنواره فضای مجازی و رسانه کنگره شهدای دانشجو خاطرنشان کرد: شهدای دانشجو و دانشجوی انقلابی، تمدن و بیداری اسلامی، مطالبه گری و عدالتخواهی و اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان از جمله محورهای این کنگره هستند که در مجموع 150 اثر از کل دانشگاه‎ های استان به دبیرخانه ارسال شده است که 33 اثر مربوط به بخش شهدای دانشجو ، 21 اثر مربوط به اقتصاد مقاومتی، سه اثر در بخش مطالبه گری و 18 اثر مربوط به بخش  دانشجو و 75 اثر با موضوع آزاد هستند . 
  
قالیچی از حضور سرلشکر صفوی، مشاورعالی مقام معظم رهبری و خانواده‌ی شهید مدافع حرم، "محسن حججی" در آیین اختتامیه‌ی اولین جشنواره  سراسری فضای مجازی و رسانه  کنگره شهدای دانشجو خبر داد و گفت: طی این مراسم از خانواده ‎ های شهدای دانشجو تجلیل به عمل خواهد آمد و روز چهارشنبه 26 مهر ماه، ما میزبان خانواده‌ی "شهید محسن حججی" خواهیم بود . 
  
رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقیٰ از رونمایی تمبر یادبود و کتاب شناسنامه ی " دانشجویان شهید" در این کنگره خبر داد و افزود: کتاب "نسل سرافراز" و تمبر یادبود جشنواره‌ی فضای مجازی نیز در این کنگره رونمایی خواهند شد. همچنین تجاری سازی ایده ها و تولید اپلیکیشن و دریافت آثار بیشتر از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در سال آتی خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار