آیت الله اعرافی در دیدار سرمربیاین ومربیان صالحین ناحیه میبد:

3 قاعده مهم در امور تربیتی:آگاهی بخشی،اراده وانگیزه بخشی وباز دارندگی از خطا

جمعی از سرمربیان ومربیان شجره طیبه صالحین میبد،با امام جمعه میبد دیدار نمودند.
کد خبر: ۸۹۳۴۸۴۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، در این دیدار که در بیت امام جمعه صورت گرفت: آیت الله اعرافی به نقش تربیتی، ارتقاء دانش و بصیرت نسل نوجوان و جوان پرداخت و افزود:ارتقاء دانش و بصیرت مردم به ویژه نسل جدید از مهمترین کار‌ها برای اسلام و انقلاب و صیانت از ارزش‌های متعالی اسلام است.
وی آگاهی بخشی، اراده و انگیزه بخشی و بازدارندگی از خطا و انحراف را سه قاعده مهم در امور تربیتی دانست و افزود: همه انسان‌ها وظیفه دارند که اولا با ارشاد انسان‌ها را از ناآگاهی بیرون بیاورند، دوم اگر انگیزه لازم در انسان‌ها نیست به آن‌ها انگیزه دهند و سوم اینکه اگر در مسیر خلاف قرار گرفتند تلاش کنند آن‌ها را برگردانند/
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اسلام در ذات خود بی تفاوتی در جامعه را نفی می‌کند، گفت:: مخاطب این سه تکلیف مهم در مرحله اول همه مردم، دوم روحانیت و علما، سوم حکومت نظام و دولت و چهارم خانواده هستند.
امام جمعه میبد وقم حضور در حلقه‌های صالحین را توفیق الهی دانست و گفت::خداوند شما را در مسیر انجام چنین تکالیف بزرگ و ذی قیمت آورده است..
وی گفت: مربیان و هادیان در حلقه‌های صالحین باید خودشان را ازنظر علمی به منابع و معارف اصلی وصل کنند.
آیت الله اعرافی برآینده نگری و انتخاب افراد نخبه در حلقه‌های صالحین تاکید کرد و افزود: افراد نخبه باید این بار سنگین تربیتی و بصیرتی را بر دوش بکشند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر توجه به برنامه‌های پرمحتوا در حلقه‌های صالحین هم تاکید کرد و گفت: امور تربیتی و بصیرتی حلقه‌های صالحین به برنامه جامع بر اساس سرفصل‌های درست و منابع موجود و انعطاف نیاز دارد.
امام جمعه میبد در پاسخ به سوالات و گره گشایی از عقده‌هایی که در ذهن نوجوان و جوان است نیاز به مهارت مربی دارد و مربی باید توان استخراج عمق ضمیر نوجوان و جوان را داشته باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه شرایط امروز جهان شرایط فتنه است و از همه سوی عالم تحت فشار فکری، اعتقادی و اخلاقی هستیم تصریح کرد: حلقه‌های صالحین باید با کادر سازی و شناخت موانع و شبهه یابی ذهنی مخاطب بتواند گره‌های فکری و معرفتی را باز کند.
لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار حجه الاسلام ابوالفضل دهقانی مسئول شجره طیبه صالحین میبد گزارش جامعی از برنامه‌های انجام شده در طول ششم ماه اول سال جاری ارائه نمود وتعدادی از مربیان وسرمربیان صالحین به بیان دیدگاه وراهکار‌هایی جهت کیفی سازی حلقه‌های صالحین پایگاه‌های مقاومت بسیج پرداختند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار