یادواره شهدای فرهنگی شهرستان نوشهر برگزار شد

یادواره شهدای فرهنگی شهرستان نوشهر به همت اداره آموزش و پرورش و کانون بسیج فرهنگیان در هفته دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۴۰۶۸
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، امام جمعه منطقه سی‌سنگان نوشهر در آیین یادواره شهدای فرهنگی شهرستان نوشهر، ضمن گرامیداشت ماه محرم الحرام و هفته دفاع مقدس، با اشاره به مقام والای شهدا، اظهار کرد: بنا به فرمایش قرآن کریم کسانی که در راه خدا به شهادت رسیدند زنده هستند و نزد خدای متعال روزی می‌خورند.
 
وی برکات برگزاری یادواره‌های شهدا را حسرت خوردن، اتمام حجت و غصه خوردن بیان کرد و گفت: یکی از نام‌های روز قیامت یوم‌الحسره است که همه انسان‌ها در آن روز به مقام باعظمت شهدا حسرت می‌خورند. حجت‌الاسلام اصغر موسی‌زاده افزود: هرکس از جایگاه واقعی شهدا باخبر باشد آرزو می‌کند که ای کاش در این جایگاه قرار گیرد و علمای بسیاری بودند که آرزوی شهادت داشتند.
وی تصریح کرد: شرکت در یادواره‌های شهدا نوعی اتمام حجت است که هرکس راه شهدا را برود، سعاتمند می‌شود و تمامی مسئولین نیز بدانند اگر به جایگاه و مقامی رسیده‌اند به برکت خون شهدا بوده است.
امام جمعه منطقه سی‌سنگان نوشهر با بیان اینکه بالاترین مقام در روز قیامت، مقام شفاعت است، خاطرنشان کرد: سه گروه انبیا و امامان، علما و شهدا در روز قیامت جز شفاعت کننده‌ها هستند که این نشان از مقام بسیار بالای شهدا در روز قیامت دارد.مدیر آموزش و پرورش نوشهر نیز در این آیین با تاکید بر ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه آن به نسل جدید از ضروریات است.
نورالدین کوچ‌پی‌ده با اشاره به اینکه مراسم یادواره شهدا مراسم ختم نیست بلکه اشاعه فرهنگ شهدات است، یادآور شد: شرکت در مراسم ختم با یادواره‌ها متفاوت است، در مراسم ختم شرکت می‌کنیم، فاتحه‌ای می‌خوانیم تا فرد متوفی آمرزیده شود اما با شرکت در مراسم یادواره شهدا از شهدا طلب آمرزش می‌کنیم.

ارسال نظرات