خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان:

مدیران بسترساز حمایت از عرصه‌های مختلف زندگی جامعه عشایر باشند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه مدیران باید بسترساز حمایت از عرصه‌های مختلف زندگی جامعه عشایر باشند، گفت: در بعد پزشکی باید این جامعه در نظر گرفته شود و نباید از این خدمات محروم باشند.
کد خبر: ۸۹۳۲۴۴۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

مدیران باید بسترساز حمایت از عرصه‌های مختلف زندگی جامعه عشایر باشندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیداسکندر صیدایی امروز در همایش سران و بزرگان ایلات و طوایف عشایری همدان در مجتمع انصار ضمن تبریک هفته دامپزشکی و هفته نیروی انتظامی با اشاره به بنیان‌های ارزشی نظام و فرمایشات امام(ره) و بیانات مقام معظم رهبری و ویژگی‌ها و صفت‌هایی که برای جامعه عشایر قائل هستند، اظهار داشت: عشایر مردمی ولایتمدار، بااصالت، دارای خلق و خوی انسانی، دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی و دارای اصالت‌های دیرین هستند.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی عشایر در جامعه افزود: عشایر اصالت‌های ارزشی، معنوی و فرهنگی با خود به همراه دارد و این برای ما یک بعد انسانی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: عشایر انسان‌های متدین، ولایت مدار و با اصالت و دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی هستند که حضرت امام(ره) تعابیری در این زمینه دارند.

وی ابراز داشت: حکومت‌های ظالم با ایلات و عشایر ما که پایبند به اصالت‌های ملی و دینی هستند برخورد کردند و اسلحه عشایر را می‌گرفتند.

صیدایی تصریح کرد: با مطالعه تاریخ مرز و بوم این کشور، عشایر در نقاط مزری همواره به عنوان مرزدارانی بودند که وطن و ارزش آنها و بیگانه‌ستیزی به عنوان ملاک برجسته ایلات و عشایر است و افتخار بزرگی برای جامعه ما که در فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری به تفصیل آمده است.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که این خصوصیات را دارد، تمام وجدان و همتش را می‌گذارد برای اینکه تولیدی داشته باشد تا استقلال کشور از لحاظ اقتصادی تحت الشعاع قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان خاطرنشان کرد: از حیث جمعیتی عشایر در کل کشور حدود ۲ درصد، در استان همدان حدود یک درصد و اثرگذاری بالایی را دارد و ۲۵ درصد گوشت قرمز مورد نیاز مصرف جامعه را تولید می‌کنند و این تولید با تلاش و کوشش شبانه‌روزی همه اعضای خانواده ایلات عجین شده است.

وی با بیان اینکه اعضای خانواده در ایلات و عشایر همه باهم با تقسیم کار با تمام وجود کار می‌کنند، ادامه داد: عشایر در سختی‌ها در مسیر کوچ فاصله‌های زیادی را طی می‌کند و به مناطق گرمسیری و سردسیری می‌رود و با سخت‌کوشی در ابعاد مختلف می‌تواند تولید انجام دهد و این تولید را در طبق اخلاص قرار داده و به ملت خدمات ارائه دهد.

صیدایی تاکید کرد: مسائل و مشکلات جامعه عشایر همواره به عنوان ولی‌نعمتان مدیران باید مدنظر قرار گیرد و برای حفظ ارزش‌ها و جنبه‌های تولیدی و دستیابی عشایر به خدمات، وظیفه ما در مقابل سخت‌‌کوشی و اراده آهنین و به تعبیر مقام معظم رهبری کار جهاد گونه ای که عشایر و ایلات دارد، ناچیز است.

وی با بیان اینکه مدیران باید بسترساز حمایت از عرصه‌های مختلف زندگی جامعه عشایر باشند، اضافه کرد: در بعد پزشکی باید این جامعه در نظر گرفته شود و نباید از این خدمات محروم باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه فرزندان جامعه عشایر آینده‌سازان این مملکت هستند و ما پاسخگو هستیم، گفت: از آموزش و پروش خواستاریم که پیش‌بینی بحث آموزشیاران و معلمین را داشته باشند و ما نیز در این سازمان آمادگی این را داریم که همه باید دست به دست هم بدهیم و در ابعاد آموزشی و... دین خود را انجام دهیم.

وی همچنین ابراز داشت: باید بدانیم که تلفات یک رأس دام از عشایر خسارت سختی برای این مجموعه است و ما باید طوری سازماندهی کنیم که از امراض دامی پیشگیری کنیم.

صیدایی خواستار احیای مراتع و بذرافشانی در راستای رشد و بازدهی تغذیه دام عشایر شد و تصریح کرد: شایسته است این روحیه ادامه یابد تا ولی‌نعمتان ما با جدیت احساس کنند آنچه استان دارد در خدمت آنهاست.

وی با بیان اینکه همه نهادها با تمام وجود در خدمت جامعه عشایری است، گفت: محدودیت‌های خدماتی به محدودیت‌های کشور بازمی‌گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:همه نهادها بسترسازی خدمت و حامی عشایر هستند و همانطور که جامعه عشایری وجود خود را با اخلاص می دهد، تمام مجموعه مدیریتی استان نیز خادم آنها است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات