خبرهای داغ:
معاون بسیج مساجد و اماکن متبرکه و عشایر استان همدان خبر داد

کاهش جامعه عشایری/ فرزندان عشایر رغبتی به کوچ ندارند

معاون بسیج مساجد و اماکن متبرکه و عشایر استان همدان با بیان اینکه آماری که از جمعیت عشایری داده می‌شود هر سال کمتر می‌شود، گفت: فرزندان عشایر رغبتی به کوچ و ادامه دادن کار عشایر ندارند و تمایل به شهرنشینی دارند.
کد خبر: ۸۹۳۲۴۶۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

کاهش جامعه عشایری/ فرزندان عشایر رغبتی به کوچ ندارندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کاظم مظاهری امروز در همایش سران و بزرگان ایلات و طوایف عشایری همدان اظهار داشت: آماری که از جمعیت عشایری داده می‌شود هر سال کمتر می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت کشور گفت: آمار جامعه شهری ۷۷ درصد و آمار جامعه روستایی و عشایری ۲۳ درصد است که از این میزان نیز فقط دو درصد عشایر هستند.

معاون بسیج مساجد و اماکن متبرکه و عشایر استان همدان تصریح کرد: فرزندان عشایر رغبتی به کوچ و ادامه دادن کار عشایر ندارند و تمایل به شهرنشینی دارند.

مظاهری با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم گامی برای عشایر برداریم، ابراز کرد: عشایر مرزها را حفاظت می‌کنند و تنها قشری هستند که در راستای این امر به آنها سلاح داده می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت زیبایی که عشایر در عراق و کمکی که به جبهه مقاومت کردند را فراموش نمی‌کنیم همان گونه که کمکی که آنها در دفاع مقدس دادند و شهدای زیادی که تقدیم انقلاب اسلامی کردند را فراموش نمی‌کنیم.

معاون بسیج مساجد و اماکن متبرکه و عشایر استان همدان در خصوص تب برفکی و واکسیناسیون دام عشایر تاکید کرد: در این خصوص اداره دامپزشکی اکیپ‌هایی را به سامانه‌های عشایری فرستادند و واکسیناسیون عشایر کامل انجام شده و تلفات دام امسال بسیار کم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات