خبرهای داغ:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان عنوان کرد

معرفی شهید «همدانی» در بین نسل جوان نیاز امروز جامعه

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی شهید «همدانی» در بین نسل جوان را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی شهدای مدافع حرم و فرهنگ دفاع مقدس به مردم استفاده کرد.
کد خبر: ۸۹۲۸۰۸۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹

معرفی شهید «همدانی» در بین نسل جوان نیاز امروز جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهرداد نادری‌فر امروز در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی مراسم بزرگداشت  سردار شهید «حاج حسین همدانی» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم  در تبیین ابعاد شخصیتی این شهید والامقام اظهار داشت: شهید «همدانی» فردی  رشید، عمیق،  امین، فکور و مکتبی بود که این فضائل همواره در رفتار و برخوردش نمایان بود.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» مرد روزهای سختی بود  که 40 سال در راه اسلام مجاهدت کرد، گفت: امروز وظیفه ما است که در دومین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار به گونه‌ای عمل کنیم که در حد جهانی باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به برگزاری مراسم دومین سالگرد شهادت شهید همدانی آن را مانوری برای بیان این واقعیت که «یاد شهدای مدافع حرم همیشه در بین مردم زنده است» دانست و اضافه کرد:  باید این مهم را در عمل و برنامه‌های خود نشان دهیم که نه تنها یاد شهدا به فراموشی سپرده نمی‌شود بلکه هر روز بیش از پیش در جامعه جوشش می‌کند.

وی معرفی و  تبیین ابعاد شخصیتی شهید «همدانی» در بین نسل جوان را نیاز امروز جامعه دانست و عنوان کرد:  استفاده از ظرفیت زنگ‌ انشای مدارس برای نوشتن مطالبی درباره شهید «همدانی»، ظرفیت انجمن‌های ادبی، شعر، تئاتر، حوزه هنری، انجمن خوشنویسان و... فرصت مناسبی برای معرفی شهدای مدافع حرم و  فرهنگ دفاع مقدس به مردم است.

نادری‌فر با تاکید بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و معرفی شهدا  تصریح کرد:  ظرفیت بسیار بالایی در حوزه شعر دفاع مقدس وجود دارد که این ظرفیت مغفول مانده در صورتی که  تمام شعرها و مطالبی که بر روی خاکریزها و جعبه‌های مهمات نوشته شده مفاهیم عمیق و تاثیرگذاری است که  می‌تواند به عنوان راهکار و چراغ راهنما برای جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد که باید در این قسمت کار شود.

* نامگذاری فرودگاه همدان به نام سردار «همدانی»

وی با بیان اینکه در حوزه سینمایی دفاع مقدس اقداماتی انجام شده اما در حوزه تئاتر ضعیف عمل کرده‌ایم، گفت: بهترین سوژه برای این مورد شهید «همدانی» است که برای تحقق این امر باید به انجمن‌ها خط  داد تا در این مسیر حرکت کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان بر ارائه محتوای مناسب برای معرفی شهید «همدانی» تاکید و اضافه کرد: در روزهایی که قرار است مراسم دومین سالگرد شهادت ایشان برگزار شود باید  محتوای مناسبی تولید و در اختیار مبلغین و راویان قرار گیرد تا بهتر بتوانند شخصیت شهید «همدانی» را در بین مردم و به خصوص جوانان تبیین کنند.

وی  در تشریح وظایف کمیته های ستاد بزرگداشت شهید «همدانی» تصریح کرد: باید آموزش و پرورش بر این اهتمام ورزد که از حضور 100 راوی در راستای معرفی و تبیین شخصیت شهید «همدانی» در 100 مدرسه استفاده شود چراکه این ظرفیت بسیارخوبی است که باید  استفاده شود.

نادری‌فر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای نامگذاری فرودگاه همدان به نام سردار «همدانی» یادآور شد: اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته اما در حال حاضر در پیچ و خم‌های اداری افتاده  که امیدواریم هرچه سریع‌تر این  اقدام عملی شود.

وی با اشاره به تقارن روز جهانی کودک و نوجوان با سالگرد شهید«همدانی» خاطرنشان کرد: باید از  این فرصت پیش آمده برای معرفی این شخصیت  والامقام استفاده کنیم و نباید این فرصت را از دست دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات