نمایش تعزیه مسلم بن عقیل در وحدتیه

طی دومین سال متوالی در ایام محرم ، بخش نمایشی شهادت حضرت مسلم و حوادث شهر کوفه به کارگردانی رضا دریسی و علی برازجانی در مرکز شهر وحدتیه با حضور مردم به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۸۹۲۷۲۳۲
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، هادی امیدیان در حاشیه این نمایش در نشست خبری با این خبرگزاری، هدف از برگزاری این نمایش را گرامی داشت فرهنگ شهادت و ایثار عنوان کرد و اظهار داشت: سعی داشتیم در شروع کار این نمایش، نوجوانان و نونهالان را وارد عرصه تعزیه و مداحی کنیم تا از طریق یک برنامه ریزی و ایجاد تشکیلات قوی، آموزش‌های ابتدایی و تخصصی برای این نوجوانان و نونهالان را تدارک ببینیم.
کارگردان هیات تعزیه حضرت ابوالفضل (ع) به وقایع و حوادث این نمایش اشاره کرد و افزود:در این نمایش حوادث پس ازمرگ معاویه و شرایطی پیش آمده تا بیعت‌های اجباری با مردم و اعزام مسلم بن عقیل به کوفه توسط امام حسین (ع) جهت صحت و سقم این بیعت‌ها و بیعت شکنی مردم کوفه و پیام مظلومیت مسلم و امام حسین (ع) گوشه‌هایی از این نمایش بودند که به ترسیم کشیده شد.
در این نمایش مهدی جعفری در نقش مسلم بن عقیل، محمد درخشانی در نقش عبیدالله بن زیاد، ابوالفضل قاسمی در نقش میثم تمار، علی پوراحمد در نقش حبیب بن مظاهر، بنوی در نقش هانی بن عروه، سعید کاوسی و رضا دریسی در نقش فرماندهان لشکر عبیدالله بن زیاد و ابوالفضل شاکر در نقش بی بدیل مسلم بن عوسجه ایفای نقش کردند
ارسال نظرات