یک بسیجی کشاورز در گفتگو با«بسیج» خبر داد:

اشتغالزایی برای ده‌ها نفر در حوزه برداشت زرشک

رجبی گفت: به طور کلی زرشک محصولی است که ماندگاری چندانی ندارد و باید سریعا توزیع شود. مهمترین فصل کاری برداشت زرشک اوایل پاییز می‌باشد که روزانه با هر دستگاه به تولید ۳۰۰ کیلو دانه زرشک تازه می‌پردازیم.
کد خبر: ۸۹۲۶۲۰۶
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
برای ۴۰ نفر اشتغال زایی شد/ بدون عکس
رضا رجبی یکی از تولید کنندگان برتر استان خراسان جنوبی شهرستان بیرجند در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره فعالیت‌هایی که در راستای اقتصاد مقاومتی انجام داده است اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی به دلیل ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود به سمت کاشت زرشک رفتیم. برداشت زرشک تازه و عرضه آن به صورت پاک شده با دستگاهی که برای تازه اختراع شده بود، صورت گرفت.

وی افزود: از سال ۹۳ کار ما کلید خورد. الان نزدیک به ۳ سال است در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فعالیت داریم. البته این واحد تولیدی هنوز کار‌های بزرگی انجام نداده است و تنها با ظرفیت‌های تولیدی کوچکمان کار می‌کنیم. این درحالی است که در این سال‌های گذشته برای ۴۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم با محدودیت‌های موجود اشتغال زایی ایجاد شد. فصل برداشت زرشک محدود است و به همین دلیل طی دو ماه کار‌هایی صورت می‌پذیرد.
 
این تولیدکننده در مورد عرضه محصول زرشک اظهار داشت: به طور کلی زرشک محصولی است که ماندگاری چندانی ندارد و باید سریعا توزیع شود. مهمترین فصل کاری برداشت زرشک اوایل پاییز می‌باشد که روزانه با هر دستگاه به تولید ۳۰۰ کیلو دانه زرشک تازه می‌پردازیم. این درحالی است که هر کیلوگرم را به قیمت ۱۰ هزار تومان به بازار‌های فرا منطقه‌ای نظیر میدان روز تهران ارسال می‌شود.

رجبی در مورد میزان سرمایه گذاری که در این سه سال فعالیت خود در زمینه اقتصادی انجام داده است اظهار داشت: به دلیل تهیه تجهیزات و اختراعات دستگاه دانه کن زرشک هزینه‌ها بالا رفت و مقدار سرمایه گذاری در این بخش ۵۰ میلیون تومان برآورد شد.
ارسال نظرات