یک تولید کننده بسیجی در گفتگو با«بسیج»:

عدم رعایت استانداردها باعث کم رونقی بازار البسه می شود

به طور کلی خط تولید لباس در ایران سودآوری و ارزش افزوده بالایی دارد اما به دلیل رعایت نکردن استاندارد ها از برخی تولیدی ها همواره از رونق بازارهای عرضه کم می شود.
کد خبر: ۸۹۲۳۸۲۸
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸
علی اموی میلان یکی از تولید کنندگان بسیجی موفق استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره فعالیت‌هایی که در زمینه‌های اقتصادی انجام داده است اظهار داشت: چند سالی به دلیل علاقه زیادی که به کارگاه‌های تولیدی داشتم تصمیم به راه اندازی یک کارگاه جوراب بافی گرفتم. خوشبختانه به دلیل فرهنگ سازی و تبلیغاتی که در خصوص کالای ایرانی شد بازار فروش رونق گرفت. این روند ادامه داشت، اما به دلیل واردات بی رویه‌ای که انجام شد و اقلام چینی رونق بازار داخلی را راکد کرد.
عدم رعایت استانداردها باعث کم رونقی بازار البسه می شود

وی با بیان اینکه کارگاه‌های تولیدی البسه برای تولیدکننده سودی آوری بالایی را دارد افزود: به طور کلی خط تولید لباس در ایران سودآوری و ارزش افزوده بالایی دارد، اما به دلیل رعایت نکردن استاندارد‌ها از برخی تولیدی‌ها همواره از رونق بازار‌های عرضه کم می‌شود. این درحالی است که اجناس وارداتی ضربه سنگینی به تولیدکنندگان ایرانی زده است.

این تولیدکننده بسیجی در مورد خط تولید جوراب بافی در سطح کشور گفت: توزیع ‏کنندگان عمده جوراب برای خرید محصولات موردنیاز خود به ریزی و درشتی بافت، نوع نخ از نظر پنبه، اکریلیک، پلی‏ استر ویسکوز یا پلی‏ استر پنبه دقت می‏ کنند که البته هر کدام مزایا و معایبی دارند و هرکدام بسته به موقعیت و شرایط خریدارانی دارند. مثلا جوراب پنبه ‏ای هیچ‏گونه حساسیتی ایجاد نمی‏کند، ولی زود پاره می‏شود، پلی ‏استر پنبه یا پلی ‏استر ویسکوز استهلاک کمتر دارند و حساسیت هم ایجاد نمی‏ کنند.

اموی میلان در خصوص وضعیت صادرات جوراب از ایران گفت: جوراب ایرانی به خصوص جوراب زنانه به کشور‌های عربی، افغانستان، پاکستان و عراق صادر می‏شود و به طور کلی در خاورمیانه طرفداران زیادی دارد. از طرفی تولیدکنندگان عقیده دارند ۹۰ درصد جوراب‏های موجود در بازار ایران، تولید داخل هستند و فقط مارک خارجی دارند.
ارسال نظرات