به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در کوهرنگ

همزمان هفته دفاع مقدس؛ صبحگاه مشترک نیروهای نظامی، انتظامی، مردمی و عشایری شهرستان کوهرنگ برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۳۷۱۹
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه کوهرنگ دراین برنامه ضمن خیرمقدم خدمت آحاد نیروهای مسلح حاضر در میدان، هفته دفاع مقدس راگرامی داشت و فرارسیدن ایام سوگواری محرم را تسلیت گفت.

سرهنگ پاسدار کرم نظری در ادامه با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام عزاداری امام حسین (علیه السلام) گفت: دفاع مقدس ادامه نهضت عاشورای حسینی است.

وی افزود: شهیدی همچون مرحمت بالازاده با وجود سن کمی که داشت خدمت رییس جمهور وقت (مقام معظم رهبری)می آید و اذن ورود به جبهه را داشت، که نمایانگر یک الگوگیری واقعی دفاع مقدس از کربلا بود.

فرمانده سپاه ناحیه کوهرنگ، خاطرنشان کرد: کم نبودند نوجوانانی که با اقتدا به حضرت قاسم علیه السلام، عازم میدان نبرد حق علیه باطل شدند و شهدشیرین شهادت راچشیدند.

وی، ایثار و مقاومت امثال شهید حججی را از دیگر مصادیق الگوگیری جوانان این مرز و بوم از واقعه کربلا و نهضت عاشورا دانست.

سرهنگ نظری در ادامه؛ امر به معروف و نهی ازمنکر را سلاح قوی برای حفظ ارزش ها دینی و اسلامی دانست و تأکید کرد: کسانی که توان و امکان رفتن به میدان های نظامی را ندارند؛ باید برای حفظ اسلام و انقلاب امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه واجب الهی  را در صدر برنامه های خود قرار دهند.

امام جمعه کوهرنگ نیز در این مراسم با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی با تشریح عظمت قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: حضرت سید الشهدا علیه السلام برای اقامه نماز، امربه معروف و نهی از منکر قیام کرد و در روز عاشورا با همه یارانش برای دفاع از دین پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم مظلومانه به شهادت رسید.

وی، افزود: قیام عاشورا در طول تاریخ بواسطه ایثار آن امام همام و یاران وفادارش جاودانه شد.

امام جمعه چلگرد، انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از قیام عاشورای حسینی دانست و گفت: امام خمینی (ره) با شکست دشمنان اسلام؛ عزت، افتخار و بالندگی را به ملت بزرگ ایران تقدیم کرد.

ارسال نظرات