در راستای اقتصاد مقاومتی

پرورش زنبور عسل یکی از حوزه های کاری مهم اقتصاد مقاومتی است

پرورش زنبور از جمله حوزه های کاری است که می تواند به خوداشتغالی و اقتصاد مقاومتی کمک ویژه داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۲۰۹۵۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان بوشهر _پرورش زنبور از جمله حوزه های کاری است که می تواند به خوداشتغالی و اقتصاد مقاومتی کمک ویژه داشته باشد.

 

عباس جمالی زنبور دار نمونه در شهرستان بوشهر است که با کمک وام های خود اشتغالی بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بوشهرتوانسته است در این حوزه با موفقیت فعالیت کند.


جمالی می گوید در  تولید عسل خود از گياهان دارويي برای تغذیه زنبور ها استفاده کرده است که این مساله باعث شده است این عسل خاصيت درماني داشته باشد.

 

 وی تعداد کندوهای زنبور عسل خود را 300 کلنی عنوان کرد و افزود: از هر کلونی 11کیلوگرم عسل تولید می شود و این در حالی است که میانگین کشوری 10کیلوگرم است.

 

این زنبوردار نمونه علت موفقیت در کارش را شرکت در کارگاه های آموزشی بسیج سازندگی ناحیه بوشهر و ارتباط مستقیم با کارشناسان بسیج سازندگی ناحیه بوشهر تحقیق و اجرا و جابه جایی های به موقع در تولید عسل می داند.

 

جمالی در رابطه با اشتغالزایی این طرح می افزاید: در کنار کار تولید عسل اقدامات دیگری از قبیل پرورش و فروش زنبور عسل را می توان انجام داد که در این راستا سالانه حدود 200کلونی به فروش می رسدکه در همین راستا توانسته ام برای 10 نفر اشتغال زایی که3 نفر مستقیم و 7 نفر غیر مستقیم ایجاد کنم.

 

وی در پایان ضمن تشکر از ارائه تسهیلات برای این طرح از سوی بسیج سازندگی شهرستان بوشهر تاکید کرد: بسیج سازندگی توانسته است به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه کمک زیادی کند که این باعث رونق تولید و همچنین اشتغالزایی در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد شد./انتهای پیام

ارسال نظرات