امام جمعه موقت دیّر؛

وضعیت اسفبار نسل‌کشی مسلمانان

بوشهر-امام جمعه موقت دیّر گفت: کشورهای مسلمان باید اقدام عملی و فشار سیاسی و اقتصادی به دولت میانمار وارد کنند.
کد خبر: ۸۹۱۸۱۵۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر، حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی امروز با اشاره به وضعیت اسف‌بار نسل‌کشی مسلمانان میانمار اظهار داشت: کشورهای مسلمان  باید اقدام عملی و فشار سیاسی و اقتصادی به دولت میانمار وارد کنند.

وی درباره سال‌روز کشتار فلسطینیان در اردوگاه صبرا و شتیلا بیان کرد: تمامی این کشتارها و حمایت آمریکا از رژیم صهونیستی و به جان هم انداختن کشورهای اسلامی به خاطر ایجاد حاشیه امنیت  برای اسرائیل است که نیازمند وحدت امت اسلامی و هوشمندی دولت‌های اسلامی برای نابودی غده سرطانی اسرائیل هستیم.

امام جمعه موقت بندر دیّر با بیان این که انقلاب اسلامی و دفاع هشت ساله و امروز ما الهام‌گرفته از قیام عاشوراست، عنوان کرد: باید روح حماسی و انقلابی قیام عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) در عزاداری‌های ما تقویت و تبیین شود و استفاده از سبک‌های سنتی در عزاداری‌ها نیز مهم است.

وی افزود: امروز به روحیه  انقلابی عاشورای حسینی برای مقابله با دشمن نیازمندیم و رویش‌های جدید انقلاب امثال شهید حججی‌ها نیز محصول تفکر و روحیه حسینی هستند.

بحرانی با اشاره به روز مباهله خاطرنشان کرد: داستان مباهله در واقع مقابله جریان کفر و اسلامی واقعی و فریادزدن سخن حق و ایستادگی بر اثبات حق است.

وی اضافه کرد: امروزه جمهوری اسلامی پرچم‌دار تفکر اسلام ناب و مدعی تمدن نوین اسلامی در دنیاست و آمریکا نیز پرچم‌دار جبهه کفر و استکبار است و این دو در مقابل یکدیگر قرار دارند.

خطیب جمعه دیّر گفت: برای مقابله با آمریکا باید قاطعانه بایستیم و حرفمان را بزنیم که البته جمهوری اسلامی و به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران چه در دوران دفاع مقدس و چه امروز در دفاع از حریم اهل‌بیت پای سخن حق خود ایستاده‌اند و این راه را ادامه می‌دهند.

وی در رابطه با روز خانواده افزود: سبک زندگی اسلامی به این معناست که اعضای یک خانواده اسلامی باید فضایی گرم و معنوی در کنار هم و با هم ایجاد کنند.

انتهای خبر./

ارسال نظرات