کارآفرین بسیجی در گفتگو با بسیج

شرکت شهد شرق به عنوان تعاونی برتر استان معرفی شد

احمد صفرزایی کارآفرین جوان هیرمندی که شرکت تعاونی شهد شرق را با همت و تلاش جهادی راه اندازی کرده است به عنوان تعاونی برتز استان در دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان انتخاب شد
کد خبر: ۸۹۱۴۵۹۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ احمد صفرزایی کارآفرین جوان هیرمندی که شرکت تعاونی شهد شرق را با همت و تلاش جهادی راه اندازی کرده است به عنوان تعاونی برتز استان در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان انتخاب شد.

این کارآفرین جوان هیرمندی یکی از موفق‌ترین افراد در تولید عسل و ژل رویال در سطح کشور است اکنون با الگو گرفتن از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توانسته است زمینه ساز اشتغال برای ۱۰ نفر یه طور مستقیم و غیر مستقیم شده باشد.

احمد صفرزایی بیان داشت: در زمینه اشتغال میتوان گفت که دو نفر به صورت مستقیم در پرورش زنبور و کندوداری فعالیت دارند و ھشت نفر نیز در زمینه فروش این ژل رویال و عسل شھد شرق اکنون مشغول به کار ھستند.

وی محل ھای فروش این ژل را ھیرمند، زابل و زاھدان عنوان کرد و افزود: برنامه‌ای که درآینده مد نظر مجموعه شھد شرق است به کارگیری تجربات و مطالعه مقالات بین المللی است که بتوان عسل مرغوب و باکیفیت را مطابق با استانداردھای اروپا تولید کرد. روزانه ۴۰ گرم ژل رویال استخراج می‌شود.

صفرزایی خاطرنشان کرد: به طور کل از ھر ھشت کندو ۳۰ تا ۴۰ گرم ژل رویال به دست می‌آید که در این بین اگر از مھارت کافی برخوردار نباشید میتواند به تلف شدن ملکه بیانجامد که در نھایت خسارات ھایی وارد خواھد کرد.

حبیب رستمی مدیر جهاد کشاورزی هیرمند در گفتگو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۹۵ مقدار چهار تن عسل (ماده شفا بخش) با ارزش دویست و چهل میلیون تومان و دو کیلو گرم ژل رویال (درمان کننده نازایی زنان، چربی، قند و فشار خون) با ارزش پنج میلیون تومان در شهرستان هیرمند تولید و روانه بازار مصرف عرضه شود.

رستمی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد کندو‌های عسل موجود در شهرستان از حدود یکصد کلنی به بیش از چهارصد کلنی رسیده است.
ارسال نظرات