نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:

جا انداختن فرهنگ عید غدیر کار فرهنگی زیاد و سخت کوشانه‌ای را می‌طلبد

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دیدار با کارکنان سپاه قدس گیلان گفت: جا انداختن فرهنگ غدیر به لحاظ فرهنگی کار بسیار سختی است که این کار فرهنگی سخت‌کوشانه و بسیار زیادی را می طلبد.
کد خبر: ۸۹۱۴۵۲۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه فرماندهان، کارکنان و کادر سپاه قدس گیلان به مناسبت عید سعید غدیر با نماینده ولی فقیه در استان گیلان در بیت معظم‌له دیدار و گفتگو کردند و به ارائه گزارش کار در حوزه کاری خود پرداختند.

زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: درود خداوند بر شما رزمندگان ولایی که نشان دادید عباس(ع) حضرت زیینب هستید و از جان خود برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم گذشتید.

آیت‌الله قربانی به نزدیک بودن ایام عید سعید غدیر خم اشاره کرد و افزود: جا انداختن فرهنگ غدیر به لحاظ فرهنگی کار بسیار سختی است که این کار فرهنگی سخت‌کوشانه و بسیار زیادی را می طلبد.

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام در جمع 124هزار نفری حاضرین در محل واقعه‌ی غدیر خم به واسطه ی علاقه ای که نسبت به حضرت علی داشت به مردم حاضر گفت ولی شما خداوند است و به امر خداوند من علی(ع) را ولایت شما منصوب می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه: بشریت صرف نظر از عقل و فکر ی که دارد احتیاج به یک ولی دارد اضافه کرد: راس این هرم ولایت خداوند است، چون خداوند است که آفریدگار جهان است و از ساختار آفریدگارش با خبر است و از مسائلی که به اسنان ضرر وارد می کند آگاهی دارد و فقط اوست که می تواند ولایت انسان را به عهده بگیرد و به او امر و نهی بکند.

امام جمعه‌ی رشت اضافه کرد:کلمه ی هم راکعون که در قرآن کریم آمده نیز سندی است بر این مدعا که پس از پیامبر(ص)، علی(ع) جانشین آن حضرت و ولی شما مردم است.

قربانی بیان داشت: انسانی که قادر به تشخیص راه درست نیست خدانوند نیز توسط اولیا خاص، انبیا، پیامبران و نزول کتب آسمانی سعی به نشان دادن راه را از بی راهه دارند.

پیامبران پشتوانه ای به نام ساختار وجودی و حق پرست انسان ها دارند

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه عده ای منتظر بودند که پیامبر مکرم اسلام دیده از جهان بگشاید تا عده ای فتنه انگیزی بکنند و سقیفه ی بنی ساعده را به وجود آوردند، تصریح کرد: همانند فتنه ی88 که عده ای در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت های اولایی داشتند دست به فتنه انگیزی زدند.

وی با بیان اینکه پیامبر بدین منظور دست علی(ع) را به عنوان جانشین خود بالا برد تا بگوید فرق ما بین علی(ع) و من به عنوان پیامبر فقط نبوت است که از جانب خداوند نازل می شود، افزود: همانطور که خداوند مردم رو بدون سرپرست نگذاشت، پیامبر نیز مردم را بدون سرپرست نگذاشته است، به همان سبب نیز ائمه معصوم(ع) امام بعد از خود را مشخص می کنند.

نمیانده ولی فقیه در استان گیلان به تشریح جایگاه ولایت فقیه پرداخت و اضافه کرد: امروزه ولی فقیه در جایگاهی است که پس از امام معصوم(ع) بر جامعه ولایت دارد.

زین العابدین قربانی گفت: بنده معتقدم پیامبر اسلام با باز کردن مسیر امامت و پس از آن ولایت فقیه دین بیمه شد، یعنی اگر پیامبر(ص) امامت را از خود به ارث نمی گذاشت و ولایت فقیه را امام عصر(عج) بعد از خود به جای نگذاشته بود مذهب ما هم مانند مذهب اهل سنت و وهابیت می‌شد.

وی گفت: مردم یمن، عراق، سوریه، لبنان و همچنین مردم مظلوم میانمار به انقلاب اسلامی ایران و در رهبری آن به امام خامنه ای امیدوار هستند.

در پایان نماینده ولی فقیه بیا ن کرد: امروز امام زمان(عج) نسبت به حرکتی که امام خمینی راه انداخته دلبسته است و ان شاالله که ما نیز بتوانیم راه آنها را ادامه داده و نخواهیم گذاشت خونشان پایمال بشود.

ارسال نظرات