دادستان شهرستان تنگستان:

پایین ترین مرحله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا نمی شود

دادستان شهرستان تنگستان گفت: در متون دینی و روایی ما تذکر لسانی پایین ترین مرحله امر به معروف و نهی از منکر است که با تاسف باید گفت که این مهم در جامعه اجرا نمی شود.
کد خبر: ۸۹۱۳۸۹۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

حجت الاسلام عباس فقیه در جمع بسیجیان تنگستان گفت: بعد از اتفاقات سال 94 که متوجه آمرین به معروف شد حکومت و نظام الهی ایران اسلامی قانون جامع حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر را در 24 ماده به تصویب رساند تا یکی از ویژگی های حکومت الهی جمهوری اسلامی ایران محقق شود.

وی تصریح کرد: حلقه مفقوده جامعه امروز ما فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که فرد فرد جامعه وظیفه دارند به صورت زبانی و نوشتاری عمل کنند و حکومت اسلامی نیز برخورد عملی را بر عهده دارد و قانون حمایت از آمرین به معروف نیز در همین راستا تنظیم شده است.

فقیه افزود: در مقابل منکرات از طرف جامعه هیچ تذکری داده نمی شود  و اصطلاحات اشتباهی چون عیسی به دین خود، موسی به دین خود و نیز خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو باعث بی تفاوتی شده است که البته در آیات و روایات همواره تاکید شده است که اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود اشرار بر جامعه مسلط خواهند شد.

وی ابراز داشت: در متون دینی  و روایی ما تذکر لسانی پایین ترین مرحله امر به معروف و نهی از منکر است که با تاسف باید گفت که این مهم در بین ما مرده است.

دادستان شهرستان تنگستان اظهار داشت: بالاترین مرحله امر به معروف و نهی از منکر ایجاد و حفظ نظام اسلامی است که امام راحل عظیم الشان بعد از 15 سال خون دل خوردن  آن را به ثمر رساند و این مهم  با همراهی آحاد ملت  ایجاد شد و آرزوی بسیاری از صالحان به وقوع پیوست.

وی گفت: ما در مقابل خون شهدا وظیفه داریم و امروز اگر کوچه و خیابانهای ما به نام شهداست این ظاهر کار است و توجه داشته باشیم حفظ و حراست از نظامی که با خون شهدا مستحکم و پایدار شده و. هر روز استوارتر به راه خود ادامه می دهد جز با تکیه بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محقق نمی شود.

حجت الاسلام فقیه عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر زیر بنای همه حرکات اجتماعی ماست و اگر بخواهیم هر حرکتی را احیا کنیم باید  به زیر بنای آن توجه داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر پیشقراول اجرایی شدن این فریضه واجب هستند و همه مسئول هستند و باید در مسیر آن قدم بردارند  که البته نظام اسلامی ما که خونبهای شهدای گرانقدر است  امانتی در دست ماست که اگر واجب فراموش شده امر به معروف در آن ترک شود این دستاورد بزرگ را از دست خواهیم داد.

/ انتهای پیام

 

 

ارسال نظرات