عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «بسیج»:

حل مشکل واحدهای تولیدی، چالش بزرگ وزارت صنعت است

ملکی گفت: مهم ترین چالش وزارت معدن، صنعت و تجارت حل مشکل واحدهای تولیدی موجود است امروز واحدهای تولیدی به ویژه از نظر تأمین نقدینگی با چالش جدی مواجه هستند.
کد خبر: ۸۹۱۳۶۳۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۵

ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به مهم ترین چالش ها و موانع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مهم ترین چالش وزارت معدن، صنعت و تجارت حل مشکل واحدهای تولیدی موجود است امروز واحدهای تولیدی به ویژه از نظر تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش با چالش جدی مواجه هستند وزارت باید بتواند از نرخ بهره به نفع تولیدکنندگان استفاده کند.

وی با بیان این مطلب که واحدهای تولیدی  با تمام ظرفیت خود فعالیت نمی کنند؛ تصریح کرد: برخی از واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل فعالیت نمی کنند بر همین اساس برخی از این واحدها با توان 60 درصد و برخی کمتر مشغول هستند.اما واقعیت امر این است که این واحدهای تولیدی توان لازم را دارند اما توان نقدینگی ندارند.یا با بانک ها به مشکل بر خورده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که واحدهای تولیدی نیازمند نقدینگی هستند، گفت: برخی کارخانه ها برای 2 میلیارد تومان نمی توانند گشایش اعتبار داشته باشند و کارخانه به علت عدم وجود نقدینگی از کار افتاده است درحالی که اگر از این واحد های تولیدی حمایت شود جلوی خروج ارز از کشور را خواهند گرفت.

 حل مشکل واحدهای تولیدی، چالش بزرگ وزارت صنعت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: امروز حل مشکل واحدهای تولیدی یک چالش بزرگ برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است و وزارت باید این واحد ها را به حداکثر توان و ظرفیت خود برساند.واحدهای تولیدی که دیگر نیاز به سرمایه ثابت ندارند و تنها نیازمند پشتیبانی هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار