امام جمعه بلداجی:

تقوا سرچشمه همه امور است

مدیر حوزه های علمیه خواهران در جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: تقوا سرچشمه و منشأ همه امور است.
کد خبر: ۸۹۱۲۰۶۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی، با تبریک عید سعید قربان و فرارسیدن عید ولایت و امامت، عید سعید غدیرخم، به تبیین بخشهایی از سفارش و وصیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر غفاری، صحابی بزرگ و بابصیرت پرداخت.
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری افزود: ابوذر یار باوفا، بابصیرت و همراه پیامبر و مولای متقیان حضرت علی علیه السلام بود.
وی، ادامه داد: اولین فراز از سفارشها و در اصل وصیت پیامبر به ابوذر غفاری، تقواست که سرچشمه و رأس همه امور است.
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی، گفت: درباره تقوا خیلی مطالب عنوان شده و گفته اند و شنیده ایم؛ اما مهم تر از دانستن این مطالب آن است که باید به معارف دین عمل نماییم.
امام جمعه بلداجی، افزود: آگاهی و توجه، دو اصل مورد توجه بزرگان دین در ورود به هر عملی است؛ اما این توجه نباید ما را از عمل به معارف بازدارد؛ زیرا عمل به معارف اصل مهم برای ماست.
وی گفت: در قرآن کریم خداوند متعال فرموده اند: " ماغرک بربک الکریم"، یعنی چه چیزی انسان را نسبت به پروردگارش مغرور می کند؟، که علت این امر در همین آیه مشخص است و آن کریم بودن خداوند است؛ یعنی ما فکر می کنیم هرکاری انجام دهیم خدا برایش ثوابی مقرر فرموده است و بخشش خداوند بیش از آن چیزی است که در فهم و ادراک ما بگنجد.
امام جمعه بلداجی، اضافه کرد: استمهال، یعنی مهلت دادن خداوند به بندگان و رسوا نکردن آنها در منظر دیگران یکی دیگر از علتهای مغرور شدن ما در برابر پروردگار متعال است.
وی تصریح کرد: باید همواره به این مسئله فکر کنیم که خدا ما را می بیند و شأن ربوبی خداوند را رعایت کنیم و در محضر پروردگار خویش که هم شاهد است و هم قاضی و قرار است برای همه اعمال ما حکم صادر کند، گناه نکنیم.
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روایتی از مولای متقیان حضرت علی علیه السلام خاطرنشان کرد: در خلوت باید بیشتراز خدا بترسیم.
وی، بی توجهی به حُسن فعلی را از دیگر مشکلات انسانها در زندگی خویش دانست و گفت: باید هر عمل نیکی را به مثابه پاداش و هر گناهی را بعنوان کیفر و عذاب بپنداریم تا در دنیا و آخرت رستگار شویم.
این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، با اشاره به اهمیت لقمه حلال در سرنوشت و عاقبت انسان گفت: عده بسیاری بودند که در مصیبت های کربلا گریه کردند و اشک ریختند ولی به خاطر اینکه شکم هایشان از لقمه حرام انباشته شده بود توان یاری امام حسین علیه السلام را نداشتند و نظاره گر جداشدن سر از بدن امام زمان خویش شدند.
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی، خداوند متعال را مظهر رحمت دانست و افزود: میزان ترس ما از خداوند باید به قدری باشد که بدانیم اگر به اندازه تمام اعمال نیک انس و جن در پرونده ما باشد؛ اگر خدا بخواهد باز هم می تواند ما را عقاب کند؛ و اگر به همین اندازه گناه نیز در پرونده ما باشد، خالق یکتا می تواند ما را ببخشد؛ یعنی خوف و رجا در نهایت اندازه داشته باشیم.
وی در پایان تأکید کرد: بهشت و جهنم را در همین دنیا می سازیم و اعمال ما نشان دهنده آن است که آخرتمان چگونه خواهد بود؛ لذا باید بدانیم در عید رمضان، خدا را می بینیم و در عید قربان همه چیزمان را فدا می کنیم تا در عید ولایت بتوانیم از ولی خدا اطاعت داشته باشیم؛ پس با حیات طیب و بهشتی می توانیم به این مراحل برسیم و توفیق دیدار خدا و ورود به بهشت را از آن خود کنیم.

گفتنی است: جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار