سردار باقرزاده در بم:

عده‌ای تلاش می‌کنند ما را از کدخدا بترسانند

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: یکی از هنر‌های امام (ره) این بود که ترس را برای همیشه از ملت ایران برداشت، حال عده‌ای تلاش می‌کنند ما را از کدخدا بترسانند و موفق هم نمی‌شوند.
کد خبر: ۸۹۱۱۲۶۰
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمان ؛، سردار سید محمد باقرزاده در مراسم وداع با پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در محل مسجد جامع صاحب‌الزمان (عج) شهر بم اظهار داشت: وقتی که فردی فوت می‌کند یک رو کردن دارد و یک پشت کردن، در حقیقت به دنیا پشت می‌کند و به آخرت رو می‌کند، اما در مورد شهدا اینگونه نیست و شهید همه زندگی پس از حیات دنیوی او اقبال و رو کردن است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح افزود: شهید از طرفی به وجه‌الله نظر می‌کند و از طرف دیگر نیز به خلق‌الله نظری دارد و اینگونه نیست که آن‌ها از وضع و حال ما غفلت کنند بلکه آن‌ها شاهد هستند و ما مشهود. شهدا دو دعوت و دو کارکرد دارند که دو دعوت اول آن‌ها دعوت به هوشیاری به معنی بصیرت و دعوت به پایداری به معنی استقامت است و استقامت به معنی همه گام‌ها را برداشتن و دست از هدف بر نداشتن است.

وی بیان کرد: کارکرد‌های شهدا در راستای توحید است و توحید یعنی "لا موثر فی‌الوجود الا الله" لذا اگر کسی باور کند عنصر اصلی و تعیین کننده فقط خداوند است و آن چه مشیت الهی باشد، فقط همان محقق می‌شود، دیگر از دشمن هراسی ندارد. اینکه امام (ره) فرمود: ه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، عین توحید است. همین دیدگاه توحیدی زمانی که به عرصه عرفان می‌آید، می‌گوید عالم محضر خداوند است، در محضر خداوند معصیت نکنید.

سردار باقرزاده افزود: یکی از هنر‌های امام (ره) این بود که ترس را برای همیشه از ملت ایران برداشت، حال عده‌ای تلاش می‌کنند ما را از کدخدا بترسانند و موفق هم نمی‌شوند و شهدای مدافع حرمی هستند که هنوز به علی (ع) و زهرای اطهر (س) اقتدا می‌کنند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه شهید حججی کاری کرد که تراز‌ها به‌هم ریخت و حدنصاب‌ها بالا و پایین شد و آبروی همه ما و کشور را خرید، گفت: همانگونه که شهدای دفاع مقدس در آن روزگار آبروی ما را خریدند، اکنون هم شهدای مدافع حرم آبروداری می‌کنند.

سردار باقرزاده به یکی از خاطرات دوران حضورش در زمان زلزله بم اشاره کرد و افزود: یک هفته پس از زلزله بم در شرایطی که تمام خانه‌ها خراب شده بود به منطقه‌ای حوالی خیابان مدرس رسیدیم و شنیدیم که صدای دعای کمیل بلند شده است، لذا اگر بم عنوان دارالصابرین را اختیار کرده به این دلیل است و این شهر به همین راحتی دارالصابرین نشده است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به دفن دو شهید گمنام در شهر بم و برکات حضور شهدا در هر منطقه گفت: محل خاکسپاری این دو شهید گمنام، محل میثاق است.


ارسال نظرات