وزیر سابق کشاورزی در گفتگو با «بسیج»:

عوامل تاثیرگذار بر رکود مسکن مهر شناسایی و اصلاح شود

وی با بیان اینکه باید عوامل تاثیرگذار بر رونق مسکن مهر شناسایی شود افزود: دولت دوازدهم باید بتواند سهم نسبی هریک از عوامل در رونق مسکن مهر را بررسی کند وراهکارهای عملیاتی به منظور بهبود وضع موجود مسکن لحاظ شود.
کد خبر: ۸۹۱۰۹۷۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵

صادق خلیلیان وزیر سابق کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت : دولت دوازدهم در راستای بهبود وضعیت مسکن مهر در ایران باید عوامل تاثیرگذار در حوزه مسکن را شناسایی کند و مشکلات مربوط به هریک از این عوامل را برطرف کند.

وی با بیان اینکه باید عوامل تاثیرگذار بر رونق مسکن مهر شناسایی شود افزود: دولت دوازدهم باید بتواند سهم نسبی هریک از عوامل در رونق مسکن مهر را  بررسی کند و راهکارهای عملیاتی به منظور بهبود وضع موجود مسکن لحاظ شود. از اینرو باید عواملی که نیاز است در اولویت اصلاح و بازنگری قرار بگیرد مشخص شود.

خلیلیان در ادامه افزود: مسکن مهر در شرایط کنونی با مشکلاتی اعم از فقدان منابع کافی، ضعف مدیریت اقتصادی، نداشتن برنامه ریزی جامع مسکن و سایر نارسایی‌هایی که در زیر ساخت‌های اقتصادی در حوزه  مسکن در کشورمان وجود دارد روبرو شده است از اینرو دولت دوازدهم باید بتواند راهکارهای اجرایی مورد نیاز در مورد مسکن مهر را در نظر بگیرد.

این کارشناس اقتصادی بسیجی خاطرنشان کرد: افزایش شتابان جمعیت شهر نشین از سوی دیگر تامین سرپناه برای اقشار کم درآمد مشکل مسکن را به مشکل چند بعدی تبدیل کرده است. از آنجا که مسکن مقوله ای چند بعدی است اصلاح وضعیت آن نیز مسئله ای دشوار و پیچیده است.

وزیر سابق کشاورزی در خاتمه افزود: دولت دوازدهم با توجه به شرایط متفاوت مسکن بلاخص مسکن مهر در سطوح مختلف شهری،  برای کلانشهرها و شهرهای بزرگ و شهرهای میانی راهکارهای یکسانی ارائه ندهد. بنابراین  دولت دوازدهم  در ارائه راهکارها و پیشنهادهای اصلاحی در مورد مسکن مهر به این نکات توجه داشته باشد.

ارسال نظرات