خبرهای داغ:
حسینی شاهرودی مطرح کرد:

بانک ها قانون را دور می زنند

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بانک ها با دور زدن قانون برخی از موسسات حاشیه ای و جانبی برای خود ایجاد کرده اند، تا سودهای بالاتر از حد مجازی که بانک مرکزی اعلام کرده به مشتریان پرداخت کرده اند.
کد خبر: ۸۹۰۹۹۷۴
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به ابلاغیه بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد، گفت: این مصوبه تصمیم مثبتی بود که توسط شورای پول و اعتبار اخذ و بانک مرکزی آن را ابلاغ کرد و این مصوبه مسیر را برای معقول شدن نرخ سود بانکی و نزدیکی به نرخ تورم هموار کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هنوز تا واقعی شدن نرخ سود بانکی و نزدیکی به نرخ تورم فاصله وجود دارد، افزود: کاهش فاصله نرخ سود بانکی و تورم باید مرحله به مرحله صورت گیرد و این کاهش نرخ سود بانکی به انتقال سرمایه ها به سمت و سوی بازار سرمایه و سهام و قرارگیری در مسیر تولید کمک می کند.

برای صاحبان سرمایه توجیه دارد که پول های خود را با سود 15 درصدی در بانک ها نگه دارند

حسینی شاهرودی ادامه داد: هر چند با توجه به وضعیت نامناسب بازار و تولید باید اقدامات اساسی و ویژه ای برای خروج از بحران تولید صورت گیرد، اما نباید امیدوار بود که سپرده ها به سمت تولید و بازار سهام انتقال یابد، چراکه برای صاحبان سرمایه توجیه دارد که پول های خود را با سود 15 درصدی در بانک ها نگه دارند و بانک را بر بازار سرمایه، بورس و تولید ترجیح دهند.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته تصمیماتی برای کاهش نرخ سود بانکی اخذ شده اما عملی نشده است، یادآور شد: بانک ها از مصوبات کاهش نرخ سود بانکی تمکین نکرده اند، چراکه نظارت جامع و کاملی نبوده و بانک ها بانک مرکزی را دور زدند و یا در قالب برخی از موسسات حاشیه ای و جانبی که بانک ها برای خود ایجاد کرده اند، با ارائه تضامین توسط خودشان، سپرده ها را به نام آن موسسات مفتوح کرده، قانون را دور زده و سودهای بالاتر از حد مجازی که بانک مرکزی اعلام کرده به مشتریان پرداخت کرده اند.

طرح بانکداری اسلامی به کاهش نرخ سود بانکی کمک می کند

این نماینده مردم در مجلس، افزود: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری کاهش نرخ سود بانکی بوده که در نشست با وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی بر این موضوع تاکید کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها