یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

با افزایش مجدد قیمت بنزین رفاه مردم به مخاطره می افتد

رحمان سعادت با بیان اینکه دولت بر اساس شرایطی که در اقتصاد دارد سعی می کند قیمت بنزین را افزایش دهد افزود: باید از افزایش حامل های انرژی جلوگیری کرد .
کد خبر: ۸۹۰۹۶۷۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۲

رحمان سعادت اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تاثیرات زمزمه بنزین 1500 تومانی توسط دولت اظهار کرد: بنزین همیشه جزو مسائل مهم اقتصادی است و افزایش نرخ بنزین بر اساس نرخ رشد سایر کالاها در نظر می گیرند، بنزین به عنوان حامل انرژی محسوب می شود لذا انتظار افزایش نرخ وجود دارد هر چند باید کنترل دقیق صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت بر اساس شرایطی که در اقتصاد دارد سعی می کند یارانه بنزین را افزایش دهد افزود: باید از افزایش حامل انرژی جلوگیری کرد اما محدودیت بودجه و درآمد نفتی سبب می شود تا تلاش دولت برای تثبیت قیمت بنزین قدری سخت شود.

سعادت خاطر نشان کرد: آنچه طبیعی به نظر می رسد این است که افزایش قیمت بنزین به عنوان یک کالای واسطه ای در بخش حمل و نقل کشاورزی و صنعتی  بر هزینه کالاهای مصرفی نهایی، بسیار تاثیر گذار است.

وی در خاتمه افزود: افزایش قیمت بنزین، نرخ تورم را افزایش می دهد چراکه جهش قیمتی بر کالاهای اساسی خواهد داشت و رفاه مردم دچار آسیب خواهد شد.

ارسال نظرات