یک فعال بسیجی در گفتگو با«بسیج»:

با 300 هزار تومان سرمایه اولیه، اکنون 40 نفر شاغل شدند

خالقی گفت: از سال 91 با کار در خانه ها شروع به تولید 20 نوع از عرقیات کردیم که بسیار محدود بود و فروش ها بیشتر در بین اقوام و دوستان صورت می گرفت.
کد خبر: ۸۹۰۸۹۳۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۳

مهرناز خالقی فعال بسیجی در حوزه اقتصاد مقاومتی تولیدکننده برتر در استان مازنداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره فعالیت هایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام داده است اظهار داشت: از سال 91 با کار در خانه ها شروع به تولید 20 نوع از عرقیات کردیم که بسیار محدود بود و فروش ها بیشتر در بین اقوام و دوستان صورت می گرفت. سال 89 که رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را مطرح کردند، توانستیم با تکیه بر این موضوع و بسترهایی که برای ما فراهم شد، تولیدی خود را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه رهبری امسال را سال اشتغال و تولید نام گذاری کردند افزود: با حمایت های صورت گرفته از سمت بسیج سازندگی یک کارگاهی را ساختیم که توانستیم به تولیدات انبوه عرقیات گیاهی به بیش از 50 نوع عرقیات گیاهی دست پیدا کنیم. پیگیری هایی که باعث توسعه کار شد، ایجاد اشتغال کرد و در حال حاضر 40 نفر از کنار این تولیدی، درآمد دارند.

این فعال بسیجی عنوان کرد: اوایل کار سرمایه ای نداشتیم و برای بسته بندی و تبلیغات محصولات خود دچار مشکل شدیم. چندی که گذشت و میزان فروش بیشتر شد توانستیم برچسب ها و بطری های مناسبی برای عرقیات تولید شده تهیه کنیم تا فروش، جلوه زیباتر به خود بگیرد. کالایی که بسته بندی مناسب نداشته باشد، هم از لحاظ بهداشتی خطر دارد و هم مردم به آن محصول اعتنایی نمی کنند. به علت نادانی و نبود سرمایه کافی هنوز نتواسته ایم بسته بندی استانداردی را داشته باشیم و همین مسئله باعث شد تا در بخش صادارت ضعیف عمل کنیم.

خالقی از میزان سرمایه ای که برای شروع کار در نظر گرفته بود گفت: برای راه اندازی کارگاه خود تنها با 300 هزار تومان شروع به کار کردیم و همین مسئله باعث شد تا کسانی برای کسب تجارب مختلفی که در این سال ها بدست آورده ام به بنده مراجعه کنند. به لطف خدا توانستیم یک تولیدی در مرزن آباد و یک فروشگاه عرقیات گیاهی واقع در روستای عباس آباداستان مازندران تاسیس کنیم.

ارسال نظرات