مراسم دعای عرفه در مصلای شهرکرد برگزار می شود

مدیر هیات رزمندگان اسلام شهرکرد، از برگزاری مراسم دعای عرفه در مصلای شهرکرد خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۸۳۶۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر هیات رزمندگان اسلام شهرکرد اظهار کرد: همزمان با دومین سالگرد عروج ملکوتی مهاجرین الی الله در فاجعه منا، مراسم پرفیض دعای عرفه، در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می گردد.

کاظم احمدی افزود: این مراسم از ساعت 16:30 روز پنج شنبه نهم شهریورماه مصادف با 9 ذیحجه آغاز می شود و یاد و خاطره 19 شهید والامقام استان در که در موسم حج 1394 سال گذشته به لقای پروردگار متعال شتافتند،نیز گرامی داشته می شود.

مدیر هیات رزمندگان اسلام شهرکرد افزود: در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله کیوانی که خود از خانواده شهدای منا می باشد، سخنرانی می کند.

به گفته وی، دعای پرفیض عرفه نیز با نوای گرم ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت آقایان حاج منصور اسلام پناه و حاج علیرضا شریفی قرائت خواهد شد و مصلای شهرکرد از یک ساعت زودتر آماده حضور مشتاقان زیارت عرفه است.

احمدی یادآور شد: مراسم دعای عرفه 20 سال متوالی در شهرکرد با استقبال مردم روبرو شده است و سال گذشته حدود 10 هزار نفر در این مراسم شرکت کردند و پیش بینی می شود امسال نیز به همین تعداد در این آیین معنوی حضور یابند.

مدیر هیات رزمندگان اسلام شهرکرد گفت:روز نهم ذیحجه مصادف با سالروز شهادت سفیر دشت کربلا حضرت مسلم بن عقیل (علیه السلام) است و دعای عرفه همراه با روضه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) و شهدای کربلا خوانده می شود.

وی افزود: دعای شریف عرفه که ماثور از امام حسین(علیه السلام) است که بهترین میراث معنوی آن امام برای انسانهای موحّد می باشد.

دعای عرفه همه سال نهم ذی الحجه و پیش از عید قربان برگزار می شود و در بین مردم از جایگاه والای معنوی برخودار است

ارسال نظرات