نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

بی‌توجهی دولت یازدهم به رفاه، معیشت و منزلت معلمان /خیلی از فرهنگیان دل آزرده شده‌اند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم به رفاه و معیشت و منزلت معلمان و مربیان و کارمندان آموزش و پرورش توجه چندانی نکرده و دل خیلی از فرهنگیان آزرده شده است.
کد خبر: ۸۹۰۶۳۱۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، سید قاسم جاسمی با بیان اینکه متأسفانه دولت در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شتابزده عمل کرده است اظهار داشت: سند تحول بنیادین به عنوان یک سند مادر برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش مطرح است و به تأیید مقام معظم رهبری رسیده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای این سند تحول بنیادین نیازمند فراهم آوردن زیرساختهای لازم است گفت: اما وزیر دولت بدون توجه به این زیرساختها اجرای این سند را آغاز کرده و متأسفانه این امر آسیبهای جدی به نظام آموزشی کشور زده است.

جاسمی عدم گفتمان‌سازی برای اجرای سند تحول بنیادین را یکی دیگر از مشکلات این حوزه دانست و اظهار کرد: اجرای این سند نیازمند همکاری و همفکری همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه است و برای تحقق آن باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها و رسانه‌های ملی حداکثر استفاده را ببرد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه این گفتمان‌سازی تاکنون از سوی وزیر مربوطه انجام نشده و مردم اطلاع دقیقی از مفاد این سند تحول ندارند گفت: اکنون معلمان که از اصلی‌ترین عناصر آموزش و پرورش هستند دارای مشکلات معیشتی و منزلتی گوناگون هستند و این مشکلات توانسته تا حدودی بر عملکرد معلمان تأثیر منفی بگذارد و انگیزه آنان را به حداقل رسانده است که امیدواریم وزیر جدید دولت در آینده این گونه مشکلات را برطرف کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش از لحاظ کمی و کیفی در تعلیم و تربیت کشور بسیار مؤثر واقع می‌شود افزود: بنده اعتقاد دارم شریف‌ترین و خدوم‌ترین انسانها به عنوان معلم باید در این وزارتخانه مشغول به کار شوند زیرا وزارتخانه آموزش و پرورش به عنوان یکی از تأثیرگذارترین پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح است.

وی با اشاره به اینکه در ساختارهای نظام آموزش و پرورش دنیا از ظرفیتهای فناوری جدید حداکثر استفاده به عمل آمده است گفت: اما متأسفانه در کشور ما هنوز تعداد قابل توجهی از مدارس فاقد این فناوریها هستند و به شبکه‌های ارتباطی متصل نیستند و لذا نمی‌توانند از آخرین یافته‌های علمی استفاده کنند.

جاسمی با اشاره به اینکه کتابهای درسی عنصر جدی تعلیم و تربیت است گفت: حجم کتابهای درسی و محتوای آنها باید متناسب با شرایط سنی و نیازهای جامعه باشد اما اکنون شرایط به گونه‌ای است که مورد اعتراض دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها واقع شده و محتوای این کتابهای درسی نیازمند تجدیدنظر و بازنگری است.

وی با بیان اینکه برای بازنگری و تجدید محتواهای کتابهای درسی مبتنی بر سند تحول بنیادین باید بر برنامه‌ریزی لازم و جدی انجام شود بیان کرد: متاسفانه وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم به رفاه و معیشت و منزلت معلمان و مربیان و کارمندان آموزش و پرورش توجه چندانی نکرده و دل خیلی از فرهنگیان آزرده شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و‌سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آنچه که باعث شده تا به امروز شاهد این ناکارآمدی در این وزارتخانه باشیم، عدم توجه به دغدغه‌ها و عدم تأمین آرامش خاطر معلمان بوده است عنوان کرد: در این راستا تنها راه، توجه به توانمندی فرد مورد نظر در این جایگاه در دوران اقتصاد مقاومتی بسیار با اهمیت به نظر می‌رسد و وزیر آینده باید به درستی از عهده انجام آن برآید زیرا این کار تاکنون به درستی از سوی وزرای گذشته انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در این شرایط فرزندان این کشور بعد از فارغ‌التحصیل شدن قدرت خلاقیت و کارآفرینی موثر در جهت توسعه توسعه اشتغال و کسب و کار را ندارند گفت: این فرزندان با وجود صرف هزینه گزاف و گذراندن بهترین دوران عمر نوجوانی و جوانی خود بی‌بهره از اشتغال و ناامید از زندگی باشند.

جاسمی با بیان اینکه لذا در این رابطه نیازمند این هستیم این سیستم اداری و مدیریتی در سطح کلان، منطقه و استان اصلاح جدی شود بیان کرد: این تحول اداری هرچه سریع‌تر باید در وزارتخانه ایجاد شود و امروزه بزرگترین نگرانی رهبر و ملت ایران شرایط کنونی نوجوانان و جوانان است که به علت بیماری علاوه بر هدر رفت آنها به عنوان سرمایه‌های گرانبهای این کشور خود بعضاً در توسعه آسیبهای هزینه‌های گزافی بر کشور تحمیل کردند.

وی با اشاره به اینکه این نابه‌سامانی نگران‌کننده چیزی جز سطح پایین کیفیت آموزش و‌ پرورش نبوده است عنوان کرد: وزارتخانه جدید باید در پیگیری رفع مشکلات و تعیین و تکلیف مربیان حق‌التدریسی و مربیان نهضت سوادآموزی که در عسر و حرج هستند توجه جدی کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وجود شعارهای وزراتخانه‌ها مبنی بر عدم سیاسی کاری و‌سیاسی‌بازی در انتخاب افراد مدیر گفت: شخصی که در آموزش و پرورش تربیت شده بود و مدارج عالی را کسب و در یکی از کلان شهرها به فرمانداری رسیده بود در تحولاتی که در این دولت صورت گرفت و وقتی او را به نظام آموزش و پرورش برگشت دادند نه تنها به عنوان یک معلم ساده از او استفاده نکردند بلکه در یکی از شهرهای اقماری استان از او به عنوان انباردار استفاده کردند و در استان ما فضای سیاسی اینگونه همه را خفه کرده است.

وی با بیان اینکه در این نظام آموزشی دولت کنونی افرادی که لایق و شایسته بودند و سنگر تعلیم و تربیت را حفظ کرده بودند همگی آنها را بازنشسته و یا خانه‌نشین کردند بیان کرد: وزیر جدید آموزش و پرورش باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل آموزش و پرورش به خوبی استفاده کنند و اجازه ندهند افرادی سودجو در آموزش و پرورش برجسته شوند و شرایطی را فراهم کنند که معلمان و‌ دانش‌آموزان به جایگاه و منزلت واقعی خود برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات