یک کارشناس بسیجی اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

شرایط نامناسب اقتصادی ناشی از بی انگیزگی مسئولان در اقتصاد مقاومتی است

عباس فلاحی باباجان گفت: متاسفانه شواهد فراوانی در مورد شرایط نامناسب اقتصادی کشورمان وجود دارد؛ در بین مسوولان کشورمان افرادی هستند که انگیزه لازم برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی ندارند.
کد خبر: ۸۹۰۵۵۷۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

عباس فلاحی باباجان نماینده سابق مجلس و کارشناس بسیجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: متاسفانه شواهد فراوانی در مورد شرایط نامناسب اقتصادی کشورمان وجود دارد؛ در بین مسوولان کشورمان افرادی هستند که  انگیزه لازم برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی ندارند.

وی با بیان اینکه اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی یکی از حیاتی ترین منابع رشد اقتصادی کشورمان به شمار می‌رود افزود: اقتصاد مقاومتی می‌تواند در تسریع تکنولوژیکی و بهبود تخصیص منابع در مسیر رشد اقتصادی موثر باشد. از اینرو اقتصاد مقاومتی در نظر دارد تا با هزینه کمتری پس اندازها و منابع موجود داخلی را به سرمایه گذاری موثر در اقتصاد تبدیل کند و وجوه مازاد در بخش‌های مختلف را به بخش‌های مورد نیاز تخصیص دهد تا اقتصادی کارآمدتر داشته باشیم.

این کارشناس بسیجی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی مسوولان به تولیدات داخلی و تولیدکنندگان  وجود ندارد  این در حالی است که بانک ها با مشکلات سود دهی مواجه شده اند و مدیران بانکی از  دستور العمل های بانک مرکزی پیروی نمی‌کنند.

فلاحی باباجان افزود: نظام بانکی باید تسهیلات بانکی را برای تولیدکنندگان  بر مبنای کاهش سود یا واگذاری اعتبارات از ردیف های خاص اعتباری برای تولیدکنندگان فراهم کنند این در حالی است که چنین روشی در بانک‌ها  وجود ندارد.

ارسال نظرات