یک کارشناس حوزه دفاع مقدس:

نقش مرجعیت عامل اصلی موفقیت مقاومت اسلامی است

یک کارشناس دفاع مقدس گفت: در دوران پهلوی دوم ملیت موجب نشد که بتوانیم تمامیت ارضی کشور را حفظ کنیم پس اسلامیت بر ملیت در راستای مقاومت برتری دارد آن هم زمانی که در راس فرماندهی نیروهای مسلح ولی فقیه باشد که قطعاً ادامه‌دهنده راه ائمه معصومین و انبیا است.
کد خبر: ۸۹۰۲۲۶۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،   ذبیح الله صادقی کارشناس حوزه دفاع مقدس و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به مناسبت روز مقاومت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ارتباط با این موضوع گفت: مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس آنگاه که دیدند کشور آنها مورد تهاجم قرار گرفته است با انگیزه‌های اسلامی و اعتقادی تحت اراده ولی فقیه قرار گرفتند و آن کسانی که بیشتر نسبت به دین خود حساس بودند در مقابل دشمن آن مقاومت بی‌نظیر را از خود نشان دادند.
وی افزود: آنچه که بیشتر از همه قابل توجه است بحث اسلامی بودن مقاومت است که ریشه در الهی بودن آن دارد و همچنین این روز مقارن با روزی است که ایران در دوران محمدرضا پهلوی بحرین را از دست داد که این با توجه به نقش ژاندارمی منطقه توسط پهلوی دوم قابل توجه است اما چون توسط این فرد آرمان‌های اسلامی مورد توجه قرار نمی‌گرفت بخش وسیعی از سرزمین ایران جدا شد.
 
این کارشناس دفاع مقدس بیان داشت: در دوران پهلوی دوم ملیت موجب نشد که بتوانیم تمامیت ارضی کشور را حفظ کنیم پس اسلامیت بر ملیت در راستای مقاومت برتری دارد آن هم زمانی که در راس فرماندهی نیروهای مسلح ولی فقیه باشد که قطعاً ادامه‌دهنده راه ائمه معصومین و انبیا است.
 
صادقی افزود: رزمندگان اسلام در تبعیت از ولی امر حاضر بودند جان خود را فدا کنند و یکی از تاکتیک‌های حضرت امام در مقابل زورگویان که جنگ تحمیلی بخشی از مقاومت اسلامی ما بوده است این بود که ایشان روحیه ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دادند که یکی از عوامل پیروزی رزمندگان ما در مقابل تهاجمات وسیع دشمن همین عامل بوده است.
 
وی تاکید داشت: یکی از پارامترهای مقاومت اسلامی شهادت‌طلبی است که با بهره‌مندی از این روحیه رزمندگان اسلام در واقع با دست خالی در مقابل دشمنانی که با این حجم از تجهیزات علیه کشور ما شورش کردند طی یک معامله با خداوند جان خود را فدا می‌کنیم و اعتقاد داریم در صورت کشته شدند خداوند جایگاه بزرگی را در اختیار ما قرار می‌دهد.
 
این رزمنده دفاع مقدس در پاسخ به این سؤال که آیا مقاومت اسلامی تاکنون جواب خود را پس داده است، گفت: قطعاً این چنین بوده است چراکه یک انقلاب مردمی و نوپا در این کشور شکل گرفت و تمام دشمنان داخلی و خارجی درصدد این بودند که آن را از بین ببرند اما صدام، طالبان، گروه‌های مختلف براندازی و همه ی ۳۳ مورد توطئه‌ای که علیه این انقلاب طرح ریزی شده بود خنثی شد و امروز شاهدیم که در کشورهای مختلف اسلامی جبهه‌های مقاومت اسلامی شکل گرفته است.
 
صادقی با اشاره به علت نام‌گذاری روز مقاومت اسلامی تصریح کرد: حزب‌الله لبنان ابتدائاً گروه کوچکی بود که روزبه‌روز رشد کرد و امروز ارتشی قدرتمندی است که خواب را از چشمان آمریکا و اسرائیل ربوده است، و در دو جنگی که طی ۳۳ روز و ۲۲ روز شکل گرفت حزب‌الله واقعاً اسرائیل را به زانو درآورد و آبروی یک قدرت پوشالی را زیر سؤال برد.
 
وی با اشاره به داعش گفت: نیروهای داعش نیز به اسم مقاومت اسلامی اما با افکار التقاطی ساختار خود را شکل دادند اما چون در حقیقت وصل به خداوند نیستند دچار شکست می‌شوند در حالی که برای خود ایدئولوژی انقلابی هم دارند.
 
این کارشناس در ادامه گفت: موصل عراق شهری بود که شش لشکر از آن حفاظت می‌کرد اما یک گروه مسلح نوپا با یک جو روانی کاری کرد که این شش لشکر از هم بپاشد چرا که آنها روحیه انقلابی و ایثارگری نداشتند که منجر به سقوط موصل شد اما در شهرهای شیعه‌نشین عراق نیروهای مقاومت اسلامی به صحنه آمدند و تحت اراده ولی فقیه خودشان، آیت‌الله سیستانی در مقابل دشمن مقاومت از خود نشان دادند و همین افراد داعش را مجدداً از عراق عقب راندند و نابود کردند که این نقش مرجعیت شیعه را به خوبی نشان می‌دهد.
 
وی یادآور شد: حزب‌الله لبنان در کشور سوریه ورود پیدا کرد و با کمکی که کرد سوریه را نجات داد لذا اگر در جامعه‌ای نیروهای مقاوم و رزمندگان ایثارگر وجود نداشته باشد آن جامعه به‌خودی‌خود هلاک خواهد شد که این اصل در مورد جوامع مسلمان و غیرمسلمان حاکم است.
 
صادقی با اشاره به دلایل شکل‌گیری حزب‌الله لبنان گفت: حدود ۳۰ سال پیش قبل از شکل‌گیری حزب‌الله، اسرائیل هر چند وقت یکبار به لبنان حمله می‌کرد و در آخرین عملیات خود که به صورت زمینی انجام دادند، پایتخت لبنان را هم گرفتند از آن زمان بود که حزب‌الله شکل گرفت در ابتدا مناطقی که اسرائیل از لبنان جدا کرده بود باز پس گرفت و خودشان را به مرز رساندند و اکنون که حزب‌الله قدرتمند شده است دیگر اسرائیل به لبنان حمله نکرد و این جبهه مقاومت به عنوان عامل بازدارنده غدة سرطانی اسرائیل عمل می‌کند.
 
 آیا حزب‌الله لبنان می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر کشورهای مسلمان جهان باشد؟ چرا سایر ملت‌های مسلمان نتوانستند برای خود حزب‌الله داشته باشند؟
یکی از علل موفقیت حزب‌الله این است که این جبهه با عنوان شیعیان ۱۲ امامی شناخته می‌شوند و اعتقاد بیشتری نسبت به سایر ملت‌های مسلمان دارند، البته باید خاطرنشان کنم که شرایط کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است مثلاً می‌بینیم که انصارالله یمن بسیار خوب مقاومت کرده است اما در مظلومیت قرار دارد و نمی‌توان به آن کمک‌رسانی کرد.

از دیگر مواردی که باید به آن اشاره کرد ولایت و نقش مرجعیت شیعه است که در برخی از ملت‌ها این نقش‌ها ضعیف است اما حزب‌الله در این زمینه ساختارمند عمل کرده است و مسئله دیگر هم این است که سازمان‌های بین‌المللی از عربستان حمایت کرده و به انصار الله یمن ظلم می کنند و فروش سلاح به این جبهه را تحریم کردند.

 آیا حزب‌الله و سایر ملت‌های جهان می‌توانند با استفاده از ابزار مذاکره و دیپلماسی مناقشات خود را حل کنند؟
 
در این خصوص بهترین پاسخ را مقام معظم رهبری ارائه کردند و فرمودند: اگر ما سلاح نداشته باشیم تهدیدات بیشتری علیه‌مان وجود خواهد داشت از دیدگاه من مذاکره زمانی مفید خواهد بود که عوامل بازدارنده ای را داشته باشیم اما زمانی که در موضع ضعف قرار داشته باشیم دشمن و طرف مقابل مذاکره از موضع قدرت هر چه خواست تحمیل خواهد کرد و این واقعیتی است که مسئولین ما هم باید توجه کنند.
 
این کارشناس دفاع مقدس با اشاره به نقش مقاومت اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در کشورمان گفت: در آن ایام که دزفول موشک باران می‌شد، موفق شدم که چند بار به این شهر بروم و به طور مثال در نماز جمعه این شهر شرکت کنم و آنچه مشاهده کردم مقاومت بی‌نظیر مردم این شهر بود و به طور بسیار جالبی نماز جمعه این شهر به طور مداوم برگزار می شد و در همان شرایط نیز امام جمعه این شهر را ترک نکرد لذا باید تاکید کنم نقشه ائمه جمعه در مقاومت مردم بسیار تأثیرگذار بود.


ارسال نظرات