خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

خانواده مهمترین رکن قدرت جامعه/سبک زندگی اسلامی موجب مصونیت جامعه از انحرافات می‌شود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خانواده مهمترین رکن قدرت جامعه است، گفت: اگر خانواده سبک زندگی را بر اساس دستورات اسلام مدیریت کند افراد جامعه از انحرافات مصونیت می‌یابد.
کد خبر: ۸۹۰۲۲۴۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
خانواده مهمترین رکن قدرت جامعه/سبک زندگی اسلامی موجب مصونیت جامعه از انحرافات می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدمهدی آقامیرزایی در گردهمایی ترویجی تبیینی سبک زندگی و مصون‌سازی فرهنگی که با حضور فرماندهان، کارکنان و سربازان در تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان برگزار شد، اظهار داشت: خانواده در سبک زندگی اسلامی مهمترین کانون تاثیرگذار بر افراد جامعه را دارد.

وی افزود: نظارت والدین بر افراد خانواده باعث گرمی محیط و وابستگی عاطفی زندگی می شود بنابراین اگر محیط خانواده سرد باشد نیازمندی‌های عاطفی و محبتی افراد به بیرون از خانواده سوق پیدا می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: این امر با توجه به بسترهای تهاجمات فرهنگی موجود در فضای مجازی منجربه لغزیدن و بروز حرکات خطرناک از افراد می شود که امروز نظاره گر مشکلاتی از این قبیل در برخی خانواده‌ها هستیم.

وی ابراز داشت: ما برای نجات یافتن از این بلای خانمان سوز باید به دامن قرآن و عترت پناه برده و تعالیم اسلامی را جدی بگیریم و برای آن برنامه ریزی کنیم که درغیر این صورت فرهنگ غربی این مدیریت را از ما می گیرد.

آقامیرزایی با بیان اینکه حضرت ختمی مرتبت برای ما به عنوان یک انسان کامل و اسوه نمونه است، گفت: ایشان هروقت دخترشان حضرت فاطمه(س) به دیدارشان می آمد به احترام حضرت زهرا(س) تمام قد قیام می کردند و به استقبال می رفتند و او را می بوسیدند و ابراز محبت می کردند.

وی با بیان اینکه خانواده مهمترین رکن قدرت جامعه است، تصریح کرد: اگر خانواده سبک زندگی را بر اساس دستورات اسلام مدیریت کند افراد جامعه از انحرافات مصونیت می یابد.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمودند اگر مرد به زن بگوید دوستت دارم هیچ وقت این محبت در ذهن همسر ازبین رفتنی نیست و در تعابیر قرآنی خداوند می فرماید زن و شوهر لباس همدیگر هستند و باید در برابر نواقص و کاستی های زندگی همدیگر را پوشش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار