مصطفی برزگر
مدیریت حوزه های علمیه ایلام در اختتامیه طرح ولایت استانی؛
حجت الاسلام مرادبیگی گفت: اگر در جریان انقلاب با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) و با تفکر جهادی به مقابله با دشمن برویم، پیروز میدان می شویم.
کد خبر: ۸۸۹۷۶۹۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین" مراد بیگی"مدیریت حوزه های علمیه ایلام، درمراسم اختتامیه نهمین دوره طرح ولایت استانی در دانشگاه ایلام، گفت: در متون اسلامی، قرآن و سنت هیچگاه کهنگی و پوسیدگی نیست. خداوند این قرآن را برای زمام خاص و مردم خاصی نازل نکرده است.

حجت الاسلام مرادبیگی با بیان اینکه قرآن لوایح پنهانی دارد که در هر عصری لایه ای از لوایح آن بر مردم آشکار می گردد، گفت: قران کتابی است که دانشجویان با رحوع به مفاهیم ناب آن می توانند هر روز به فهم تازه ای از آن برسند و تمام نیازهای روز جامعه را در آن بیابند.

وی با تاکید بر اینکه هر چه متمسک به قرآن و اهل بیت عصمت شویم اطلاعاتمان بروز می شود، گفت:وظیفه دانشجوی بسیجی این است که تفکرات قرانی و اهل بیت را به روز کند و هم باور دینی خود را تقویت کند هم به محیط پیرامونی خود این باور را منتقل کند.

حجت الاسلام مراد بیگی افزود: یک موقع کسی مثل ابن سینا تفکرات قرآنی را بروز می کند ، یک موقع علامه طباطبایی ابین کار را می کند، یک وقتی شهید مطهری بانی اشاعه فرهنگ قرآن و اهل بیت در جامعه می شود و امروز وظیفه دانشجویان انقلابی این نظام است که در جلو دار این مسیر باشند.

وی گفت:دانشجوی بسیجی باید با تفکر جهادی علاوه بر پیشرو بودن در مباحث علمی، با معنویت و اخلاق به دنبال بصیرت افزایی، تعلیم و تعلم و عمق بخشیدن به مبانی اندیشه اسلام ناب باشد و در جامعه مثمر ثمر واقع شود.

مدیریت حوزه های علمیه ایلام با بیان اینکه دنیای اسلام در کشفیات علمی جلودار بوده است، گفت: جابر ابن حیان ها، ابن میثم ها و بوعلی سیناها در دامن اسلام به مدارج عالی علمی در جهان رسیدند و دانشمندانی از غرب برای تحصیل علوم به شرق می آمدند و از دانشمندان اسلامی ما درس می گرفتند.

حجت الاسلام مرادبیگی گفت: دانشمند غربی می گفت: ای کاش در دنیای غرب یک محمد(ص) می آمد و دنیای غرب را از فلاکت نجات می داد.

وی تاکید کرد: تفکر جهادی در علم و اخلاق و عمق بخشی به معرف دینی پیشتاز است.باید بتوانیم در جریان انقلاب با این تفکر و تمسک به قرآن و اهل بیت به مقابله با دشمن برویم.

حجت الاسلام مرادبیگی به حمله تمام قد دشمن در فضای مجازی و شبهه افکنی در اعتقادات جوانان اسلام اشاره کرد و گفت: اینک که دشمن با تمام قوا وارد میدان جنگ شده ما نیز به عنوان سربازان انقلاب به تاسی از شهدا باید تمام قد وارد میدان شویم و هزینه کنیم.

وی افزود: هزینه جنگیدن در این میدان مصلح شدن به ایمان و اعتقاد عمیق به معارف اسلامی و سیره اهل بیت علیهم الاسلام است تا در برابر گره افکنی و تشکیک دشمن پیروز میدان شویم.

ارسال نظرات