نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت در شرایط رکود بار مالیاتی بخش تولید را کاهش دهد

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع ومعادن گفت: در شرایط کنونی باید بار مالیاتی را از بخش تولید کاهش داد و یقینا با این کار میزان تولید و بازدهی کار افزایش می یابد و همین امر برای دولت دوازدهم یک امتیاز به حساب می آید.
کد خبر: ۸۸۹۷۵۴۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰

داریوش اسماعیلی نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: تمام کشورهای دنیا با درآمدهای مالیاتی اداره می شوند و کشور ما نیز همینطور است اما در شرایط مختلف، عملکرد دولت ها برای اخذ مالیات، متفاوت است به طوری که زمانی که تولید وضعیت خوبی نداشته باشد و نیاز به حمایت داشته باشد، دولت بار مالیاتی را به این بخش کاهش دهد.

وی ادامه داد: همانطور که در شرایط رکود و وضعیت نامساعد اقتصادی لازم است دولت میزان مالیات بخش های صنعت و تولید را کاهش دهد، در شرایطی که سرعت رشد و توسعه صنایع بالا باشد و بازارها بررونق باشند نیز لازم است ارقام مالیات افزایش یابند.

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شرایط کنونی اخذ مالیات از بخش تولید، گفت: در شرایط کنونی باید بار مالیاتی را از بخش تولید کاهش داد و یقینا با این کار میزان تولید و بازدهی کار افزایش می یابد و همین امر برای دولت دوازدهم یک امتیاز به حساب می آید.

اسماعیلی تصریح کرد: باید تولید کنندگان اصلی و پرتوان را شناسایی کرده و با شراط اینکه میزان تولیداتشان به یک نقطه مطلوبی برسد، دولت با کاهش میزان مالیات آن ها، از این واحدها حمایت کند.

ارسال نظرات