در نشست اعضای کنگره ملی و نخبگان بسیج دانش‌آموزی کشور مطرح شد

هیچ اراده‌ای برای اجرای سند تحول بنیادین دیده نمی‌شود/ درک دشمن از تأثیر شگرف فرهنگ ایثار و شهادت در مبارزه با سلطه

عضو بسیج دانش‌آموزی گفت: برخلاف اینکه شاهد هستیم بعد از ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هر وزیری که قصد گرفتن رأی اعتماد دارد از اجرای این سند سخن گفته است اما در عمل هیچ اراده‌ای برای اجرای آن از سوی مسئولین دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۶۵۶۴
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، در راستای آشنایی با کنگره ملی بسیج دانش‌آموزی و تبیین نظرات نخبگان بسیج دانش‌آموزی در موضوعات مربوط به حوزه آموزش و پرورش، نشستی با حضور رئیس و نائب رئیس کنگره ملی بسیج دانش‌آموزی، اعضای هیأت اندیشه‌ورز، رؤسا و اعضای مجامع فاطمی و علوی این کنگره برگزار شد.

در این نشست صمیمی، اعضای کنگره ملی و نخبگان بسیج دانش‌آموزی علاوه بر تبیین وظایف، برنامه‌ها و عملکرد این کنگره، نظرات خود پیرامون موضوعاتی چون «چرایی عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، «ماهیت و هویت سند 2030» و همینطور «مطالبات دانش‌آموزان از دولت دوازدهم» را بیان کردند.

*تربیت نیروهای انقلابی مهم‌ترین هدف کنگره ملی بسیج دانش‌آموزی

حسین باقری رئیس فعلی کنگره ملی بسیج دانش‌آموزی درباره کنگره و اهداف آن گفت: کنگره ملی بسیج دانش‌آموزی متشکل از 320 نخبه بسیجی دختر و پسر است که از هر استان 10 نماینده شامل 5 دختر و 5 پسر در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه کنگره ملی بسیج دانش‌آموزی در سطح استانی در قالب مجمع‌های علوی و فاطمی شکل گرفته و در حال فعالیت است، اظهار داشت: این کنگره در سطح شهرستان‌ها و حوزه‌ها با نام «شوراهای علوی و فاطمی» فعالیت می‌کند و جمع این نخبگان 2 اجلاسیه در سال دارند که یکی در صحن مجلس خبرگان و دیگری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

رئیس کنگره ملی بسیج دانش‌آموزی، هدف از تشکیل این کنگره را اجرای اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی، تسریع در روند تربیت نیروهای انقلابی، عمل به شعار دانش‌آموز محوری و تدوین برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی به دست خود دانش‌آموزان برشمرد.  

وی در ادامه به نحوه برگزاری کنگره ملی بسیج دانش‌آموزی، اشاره کرد و گفت: در این کنگره دانش‌آموزان نخبه بسیجی در سطح علمی و فرهنگی در 8 کارگروه مختلف فعالیت به هم‌اندیشی و رای‌زنی می‌پردازند و در پایان نخبگان هر کارگروه به عنوان سخنگو مطالب مطرح شده در کارگروه خود را در صحن علنی مطرح کرده و برای تصویب به رأی می‌گذارند.

باقری، با بیان اینکه دو حالت برای مصوبات ما پیش می‌آید، افزود: اگر مصوبات در قالب سازمان بسیج دانش‌آموزی قابل اجرا باشد به ریاست سازمان تقدیم می‌شود تا به مسئول مربوطه در سازمان بسیج دانش‌آموزی ارجاع داده شده و به اجرا برسد، اما اگر مصوبات فراتر از حد سازمان بسیج دانش‌آموزی باشد؛ مثلا کارگروه فضای مجازی، پیگیری شبکه ملی اطلاعات را مصوب کند، در قالب سند از طرف هیأت رئیسه کنگره به مسئول مربوطه که در کنگره ما حاضر است، تقدیم می‌شود.

ارسال نظرات