خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان همدان:

55 بقعه در استان همدان در حال ساخت و ساز است/ نصب سردر و مناره برای امامزاده یحیی(ع) همدان

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان همدان با بیان اینکه در استان همدان فقط 55 بقعه امروز در حال ساخت و ساز است، گفت: هزینه های سنگین کشور این اختیار را به دولت نمی دهد که برای ساخت و ساز بقاع پولی بدهد و تمام هزینه ها توسط خیرین انجام می شود.
کد خبر: ۸۸۹۵۷۸۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
55 بقعه در استان همدان در حال ساخت و ساز است/ نصب سردر و مناره برای امامزاده یحیی(ع) همدان
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمحمد رضوی در همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه که در آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) با حضور مدیر کل اداره اوقاف، هیئت امنای این آستان و جمعی از مردم ولایت‌مدار همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی با عنایت به اینکه اهتمام ویژه ای به این بقاع متبرکه و این آستان مقدس امامزادگان صورت گرفته است شورای عالی فرهنگی روز هفتم ذی القعده را در این دهه کرامت به عنوان روز تکریم و بزرگداشت مقام امامزادگان معرفی کردند.

وی گفت: به این امامزادگان قبل از انقلاب هیچ توجهی نمی شد به ویژه در حکومت منحوس پهلوی بزرگ‌ترین ظلم و جنایت به موقوفات کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان همدان عنوان کرد: این موقوفات نقش حمایتی در مکتب اهل بیت (ع) را بر عهده دارد و شیعه شدن ما مردم ایران مدیون این امامزادگانی است که در سرتاسر این کشور هستند.

وی بیان کرد: در کشور ما 8 هزار و 51 بقعه متبرکه وجود دارد که همچون ستارگان در آسمان که روشنی می بخشند و در کشور ما مدفون هستند و در استان همدان هم 178 نفر از فرزندان اهل بیت(ع) مدفون هستند.

رضوی تصریح کرد: این ایام بهانه ای است که به یاد این امامزادگان باشیم و از کسانی که در این امامزاده به هر نحوی خدمت می کنند سپاسگزاری هستیم.

وی عنوان کرد: امامزاده یحیی(ع) دارای اسناد تاریخی معتبری بوده که دست‌خط طلای آن نیز موجود است؛ این امامزاده آن قدر مهم بوده که شاهان وقت تولیت آن را به یکی از مراجع نجف داده بودند و مراجع نجف سالی یک بار نمایندگان خود را به این امامزاده می فرستادند تا موقوفات، درآمدها و احشامی که به این بقعه داده می شد را حساب و کتاب کنند و رسیدگی به امورات فقط به این بقعه تعلق داشته است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان همدان گفت: به برکت روحانیت این امامزادگان می مانند و در نظام جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای به آنها داده شده است، در طول 40 سال از عمر نظام جمهوری اسلامی، به اندازه تمام ساخت و سازی که در حرم اهل بیت(ع) و در کل حرم امامزادگان در سرتاسر جهان صورت گرفته فقط این ساخت و ساز در حریم آستان امام رضا(ع) انجام شده و اینقدر به این بقاع اهمیت داده شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان فقط 55 بقعه امروز در حال ساخت و ساز است، ابراز داشت: هزینه های سنگین کشور این اختیار را به دولت نمی دهد که برای ساخت و ساز بقاع پولی بدهد و تمام هزینه ها توسط خیرین انجام می شود.

رضوی خاطرنشان کرد: همه اینها به برکت وجود مردم است چرا که ما شیعه شدن خود را مدیون این امامزاده ها می دانیم و آنان بودند که از شهر مدینه و از سرزمین آبا و اجدادی خود هجرت کردند و به کشور ما آمدند و مردم ایران را هدایت کردند و مردم ایران نیز با آغوش گرم دین اسلام را پذیرفتند و امروز افتخار می کنیم که محب اهل بیت(ع) هستیم.

وی افزود: این بقعه مبارک جزء آثار ملی به ثبت رسیده اما این امامزاده اکنون در مظلومیت و غربت به سر می برد و مردمی که در همدان هستند هنوز نمی دانند که امامزاده ای به این نام در این شهر وجود دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان همدان خاطرنشان کرد: با هماهنگی میراث فرهنگی، اداره اوقاف و هیئت امنای این بقعه متبرک مصوب شده که یک سردر و یک مناره برای این امامزاده نصب شود تا مشخص شود که در اینجا هم امامزاده ای وجود دارد و این بقعه یکی از بقعه های مهم در استان همدان است و مردم باید در کمک به این بقعه سهیم باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات