فرماندارخدابنده:

لزوم گسترش و نهادینه کردن آموزش های فنی و حرفه ای برای توسعه اشتغال و کار آفرینی در جامعه

گسترش و نهادینه کردن آموزش های فنی و حرفه ای برای توسعه اشتغال و کار آفرینی در جامعه ضروری است و موجب گسترش صنعت و رونق اقتصادی در شهرستان می شود.
کد خبر: ۸۸۹۵۴۶۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان خدابنده در نشست با مسئولین و دست اندرکاران مراکز آموزش های فنی و حرفه ای به ارزش نهادن و جدی گرفتن صدور کارتهای مهارتی صرفا"برای آموزش دیدگان تاکید کرد و گفت : متاسفانه افرادی که در مراکز علمی دانشگاهی فارغ التحصیل می شوند، فاقد تجربه کاری لازم در رشته خودشان هستند و در اغلب مواد آموزش های تئوری را آموخته اند.

حمید میرزایی فرد فرماندار خدابنده با بیان اینکه گسترش و نهادینه کردن آموزش های فنی و حرفه ای برای توسعه اشتغال و کار آفرینی در جامعه ضروری است، افزود: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در جامعه موجب گسترش صنعت و رونق اقتصادی در شهرستان می شود.

وی در ادامه رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خدابنده تاسیس و آغاز بکار مرکز سهروردی برادران را در سال ۸۰_ مرکز کوثر خواهران را در سال ۸۶ و مرکز آموزشی علمی ، کاربردی مهارت را در سال ۹۰ اعلام کرد.

در ادامه رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان خدابنده، فعالیت و مهارت آموزشی این مرکز را تعداد ۵ کارگاه ثابت ویژه برادران و ۷ کارگاه ثابت ویژه خواهران با آموزشهای سیار شهری و روستایی دانست، که ضمن همکاریهای آموزشی با کارخانه سیمان _ سرنگ شفاو آریا رنگ ، آموزشهای متنوعی را با توجه به گسترده شهرستان ارائه می نمایند.

محمد رضا احمدی افزود: آمار آموزش های داده شده برای برادران و خواهران در حوزه خدمات جمعا هزارو ۶۳۰ نفر دوره و ۲۲۱هزار نفر ساعت در حوزه صنعت ۷۱۶ نفر بالغ بر ۱۲۸ نفر ساعت _ در حوزه فرهنگ و هنر خواهران ۴هزار نفر دوره و در مجموع کل آموزشهای ارائه شده ۲ هزار ۳۵۷ نفر با ۳۵۳ هزار نفر ساعت آموزش در مدت یکسال است، که به این آمار، گروههای هدف بهزیستی، سکونتگاههای غیر رسمی، کمیته امداد و معتادین بهبود یافته را نیز باید افزود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار