برگزاری جشن های دهه کرامت با مشارکت240 هزار مسجد، کانون فرهنگی، پایگاه بسیج و بقاع متبرکه

خبرگزاری بسیج: آیین افتتاحیه جشن های دهه کرامت استان تهران، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور جمعی از مسئولان در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۲۸۳۲
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۸

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، آیین افتتاحیه جشن های دهه کرامت استان تهران،با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مسئولان فرهنگی و مذهبی استان و همچنین جمع زیادی از اعضای کانون‌های مساجد در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)برگزار شد.

 اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در این مراسم گفت: امسال یکی از سیاست‌های ما در بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، این بود که فعالیت‌هایمان را گسترش دهیم و آن‌ها را پراکنده کنیم و استان تهران از استان‌های پیشگام است که علاوه بر اجرای برنامه های استانی، در شش شهرستان آن نیز مراسم‌های مختلفی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان برنامه های امسال، ۸۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است اظهار داشت: تعداد دستگاه‌هایی که با بنیاد امام رضا(ع) همکاری می‌کنند نسبت به سال گذشته ۵ برابر شده و حدود ۹۲۲ هزار اثر فرهنگی و هنری نیز به دبیرخانه جشنواره امام رضا (ع) رسیده که بیانگر افزایش ۸۷ درصدی تعداد آثار نسبت به سال گذشته است.

اکبر شیخ خاطرنشان کرد: جشن‌های دهه کرامت بنیاد امام رضا(ع) در ۷۷ کشور جهان در حال برگزاری است که این نقطه مطلوب ما نیست و قصد داریم تا تعداد این مراسم‌ها را افزایش دهیم.

در ادامه حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در سخنانی اظهار داشت: دهه کرامت؛ دهه غبارروبی دل‌ها، اظهار ارادت و محبت به پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و اهل بیت (ع) و کسب معرفت است، بنابراین باید از ظرفیت این جشن‌ها برای اشاعه معرفت دینی و فرهنگ رضوی استفاده کنیم.

 وی افزود: 80 هزار مسجد، 23 هزار کانون فرهنگی هنری، 40 هزار پایگاه بسیج، 8 هزار بقعه متبرکه و 92 هزار هیئت مذهبی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت امسال مشارکت دارند، به گونه‌ای که یاد امام رضا (ع) و نام حضرت فاطمه معصومه (ع) را در این دهه در سراسر کشور طنین‌انداز می‌کنند.

 مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، خاطرنشان کرد: از نظر قرآن، تمامی پیامبران فرموده‌اند که برای انجام رسالت‌شان اجری از مردم نمی‌خواهند زیرا اجر آنان با خدا است و در این میان طبق دستور خداوند تنها پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) فرموده‌اند که تنها اجری که از شما می‌خواهم ارادت و محبت به اهل بیت من است، بنابراین کسانی که در مسیر خدمت به اهل بیت (ع) قدم برمی‌دارند زندگی خود و خانواده‌شان را بیمه می‌کنند.

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اضافه کرد: هجرت‌های بسیاری در تاریخ اسلام انجام شده‌ است که در این میان هجرت پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه، هجرت حضرت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا و همچنین هجرت امام رضا (ع) از مدینه به مرو، منشأ تحولات بسیاری در تاریخ بوده‌ است.

 وی گفت: اگرچه هجرت امام رضا (ع) اختیاری نبود و با اجبار مأمون انجام شد ولی با مهندسی دقیق آن حضرت، این هجرت به فرصتی برای گسترش معارف دین، پاسخگویی به پرسش‌های علمای سایر ادیان و مذاهب و همچنین رفع شبهات آنان تبدیل شد.

 مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت ادامه داد: امام رضا (ع) در سفر تاریخی خود به مرو تلاش کردند به گونه‌ای عمل کنند که جبهه باطل در جبهه حق نفوذ نکند و جبهه حق گرفتار آسیب‌ها و شبهات نشود، بنابراین نکته اول از هجرت امام رضا (ع) مقاومت در برابر جبهه باطل بوده است.

 

 سلیمانی اظهار کرد: نکته دوم هجرت امام رضا (ع) «حکمت» است زیرا آن حضرت تلاش کردند تا تحرکات مرموزانه مأمون را خنثی کنند، به شبهات و سوالات علما و کارشناسان سایر ادیان و مذاهب پاسخ دهند و مرز بین اسلام و سایر ادیان را روشن کنند.

 وی خاطرنشان کرد: باید در دهه کرامت و در خلال برگزاری جشن‌های آن تلاش کنیم تا فرهنگ مقاومت و حکمت امام رضا (ع) را در جامعه گسترش دهیم، همچنین باید در لابه‌لای شادی و سرور جشن‌های دهه کرامت فضایل اهل بیت (ع) را به دیگران ارایه دهیم.

در ابتدای مراسم، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: اسلام آخرین و کاملترین دین الهی است و ما باید خود را به خصائص دینی که از آن فاصله داریم نزدیک‌ کنیم و با کسب معرفت، رفتار و کردار متعالی را در وجود خودمان پرورش دهیم.

در پایان مراسم نیز از دختران سه خانواده شهید مدافع حرم تجلیل شد و احمد شربیانی به منقبت خوانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداخت و پرچم مقدس حرم مطهر حضرت معصومه (س) از سوی خادمان این حرم به خادمان آستانه مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) اهدا شد.

گفتنی است، از یکم ذی القعده میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا 11 ذی القعده میلاد حضرت امام رضا(ع)، دهه کرامت نامگذاری شده است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار