بررسی «بسیج» از تأخیر ارائه پول گندم کاران؛

یک کشاورز بسیجی: تاخیر 6 ماهه دولت در پرداخت پول کشاورز یعنی قفل کردن کشور

ما اکنون یک استخر پرورش ماهی داریم و اگر این رویه را گسترش دهیم می توان 5 استخر پرورش ماهی راه اندازی کرد اما به شرط آنکه از طرف دولت حمایت شویم.
کد خبر: ۸۸۹۲۷۲۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره: امسال همچون سالهای گذشته در حوزه اقتصادی نگاه رهبری و دلسوزان نظام، ضرورت پیاده سازی سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی است اقتصاد مقاومتی شالوده و شاهراه نجات از بسیاری از معضلات و مشکلات اقتصادی کشورمان است اما متاسفانه طی چند سال اخیر علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیاده سازی سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و نیز درون زا کردن تولیدات، مسئولین و دولتمردان به شعار اکتفا کرده و گاهی برنامه های عادی و روزمره دولتی را با برچسب اقتصاد و مقاومتی دنبال کرده اند. یکی از حوزه هایی که کمتر به چشم می‌آید بخش کشاورزی کشور است.بر همین اساس با آقای ربانی؛ یکی از کشاورزان بسیجی در نظرآباد قزوین گفتگویی ترتیب داده ایم.

آقای ربانی؛ کشاورز باغدار و تولید کننده بسیجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، گفت: اگر همین پول گندم را چند ماه نگه ندارند و به سرعت به کشاورز تحویل دهند چندین نفر زودتر به نان و نوا می رسند و این طوری است که مردم خوشحال تر خواهند بود.

وی افزود: وقتی دولت 6 ماه پول کشاورز را نگه می دارد زندگی چندین نفر قفل می شود یعنی ساخت و ساز، کشاورزی، صنعت و... کی خوابد.این مملکت امام زمان(عج) است و هر کسی که خیانت کند قطعا چوبش را می خورد.

ربانی تصریح کرد: دولت آقای احمدی نژاد واقعا دولت خدمت به مردم و محرومین بود.و رییس جمهور به عینه خدمت گزار مردم بود و یکی از شاهدهای این مدعا آن است که دولت پول کشاورز را به روز تحویل می داد. وقتی کشاورز به روز پول می گرفت لذا به روز پول مغازه دار، مکانیک، راننده تراکتور و... را بر می گرداند.

وی افزود: آن زمان همه به روز به پولشان می رسیدند و کسی هم مشکلی نداشت اما وقتی امروز 6 ماه پول کشاورز را نگه می دارند زندگی همه قفل می شود.لذا کسی که به من کود فروخته بار جابه جا کرده و... دیرتر به پولش می رسد.حال گفته اند که امسال پول گندم را به روز می دهیم تا ماه تیر نصف پول را ریخته اند و مشخص نیست مابقی پول را چه زمانی بر گردانند.تازه این پول را با این همه تاخیر دهند من پول را به چه کسی دهم و چه مقدار باقی بماند؟ چون همه پیشاپیش پول های خود را خرج کرده اند.

مشکلات کشاورزان از تأخیر پول گندم کار/ صحبت های ربانی در مورد کشاورزی

راه اندازی 5 استخر پرورش ماهی درگرو حمایت دولت

این تولیدکننده بسیجی که همچنین استخر پرورش ماهی نیز دارد افزود: ما اکنون یک استخر پرورش ماهی داریم و اگر این رویه را گسترش دهیم می توان 5 استخر پرورش ماهی راه اندازی کرد اما به شرط آنکه از طرف دولت حمایت کافی و وافی شویم.اگر ما 5 حوضچه پرورش ماهی داشته باشیم می توان در طول دوره ماهی ها را پرورش داد بر همین اساس من در یک حوضچه بچه ماهی و در حوضچه های دیگر ماهی های پروار شده را می ریزم و همین روند به صورت دوره ای تکرار می شود.

وی خاطرنشان کرد: با این روند ما در همه طول سال ماهی برای صید خواهیم داشت اما اکنون یک حوضچه داریم و بیش از دو ماه نمی توان ماهی را نگه داریم.اگر حمایت مالی شویم می توان به صورت دوره ای ماهی پرورش دهیم اما حمایت مالی نمی شویم . همین تک استخر هم به خودی خود به وجود نیامده و من با کمک نقدی یکی از خیرین فامیل توانستم چنین سیستم پرورش ماهی راه اندازی کنم.

ارسال نظرات