وی افزود: گمرک لاور ساحلی در شهرستان دشتی یکی از قدیمیترین گمرکهای جنوب کشور و استان بوشهر بوده که در سال 1360 به دلیل عدم وجود زیرساختها، تاسیسات و امکانات لازم تعطیل شده است.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راهاندازی این گمرک در سالهای 1384 و 1393 توسط دولتهای وقت مورد تصویب و تاکید قرار گرفته ولی تاکنون اجرایی نشده بود.
وی افزود: ساختمان گمرک لاور ساحلی در سال 1394 افتتاح شد ولی عدم ایجاد ساختار سازمانی، فعالیتهای رسمی این گمرک در جهت تحقق ماده 103 قانون امور گمرکی در خصوص تعیین راهها و مرزهای مجاز گمرکی و انجام تشریفات صادرات و واردات کالا را با تاخیر مواجه کرده و مردم مرزنشین و صاحبان کالا مجبور بودند با پیمودن مسافت 40 کیلومتری تا گمرک بندر بوالخیر شهرستان تنگستان تشریفات لازم را انجام دهند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با پیگیریهای انجام شده، چارت سازمانی این گمرک توسط سازمان امور اداری و استخدامی به گمرک ایران ابلاغ شد و گمرک ایران نیز اخیرا این چارت سازمانی را به گمرک استان بوشهر ابلاغ کرده است که به زودی هیاتی از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران برای استقرار و سازماندهی تشکیلات جدید و رفع هرگونه نواقص برای فعالیت کارآمد گمرک لاور ساحلی به منطقه اعزام میشوند.
شهریاری افزود: لایروبی اسکله لاور ساحلی در حال انجام است و پیگیریهای لازم جهت بهسازی موج شکن، ایجاد پسکرانههای لازم و ایجاد پهلوگیر نیز در حال انجام است و امیدواریم در اسرع وقت تحویل این بندر از سازمان شیلات به سازمان بنادر و کشتیرانی نیز انجام شده تا شاهد بازگشت رونق تجارت در این بندر قدیمی باشیم.
نماینده مردم شهرستانهای دشتی و تنگستان از سفر قریبالوقوع کرباسیان معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران به منطقه خبر داد و افزود: در این سفر از گمرکات بندر دلوار، بندربوالخیر و بندر لاور ساحلی بازدید و نشستی با تجار و بازرگانان استان بوشهر گفته میشود.