تعطیلی علم و صنعت نتیجه نرمش با دشمن است

امام جمعه شهرکرد گفت: تعطیلی علم، صنعت و آموزش نتیجه نرمش با دشمن است.
کد خبر: ۸۸۸۹۸۹۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در دولت‌های قبل هم کسانی بودند که می‌خواستند با آمریکا بر سر مسائل مختلف مذاکره کنند، اظهار کرد: نرمش‌هایی که در دولت‌های قبلی در مقابل دشمن نشان داده شد، نتیجه‌ای جز تعطیل شدن علم و صنعت و آموزش در پی نداشت و متاسفانه دولتمردان از این تجربه استفاده نکردند و باز هم همان اشتباه را تکرار کردند.

وی با اشاره به مذاکراتی که در سال‌های اخیر بین ایران و برخی از کشورها مانند امریکا شکل گرفته است، ادامه داد: در ارتباط گرفتن با بیگانگان نباید به عزت کشور و ملت خدشه‌ای وارد شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مؤمنین صیانت از ایمان خود طی سال‌های زیاد است، افزود: چه بسا مؤمنانی که سال‌ها کمر به عبادت، جهاد، عمل صالح، خوردن روزی حلال و دوری از هرگونه گناهی بسته‌اند و با یک اشتباه به یکباره آتش به خرمن ایمان خود می‌زنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: در طول تاریخ انسان‌های زیادی بودند که در اوج ایمان و پاک‌دامنی یکباره اسیر تکبر، علم، شهوت و ثروت شدند و خدا را از یاد بردند، نمونه آن ابلیس و قارون است.

وی گفت: بکوشیم ایمانمان تا آخر راه ماندگار بماند و متزلزل نشود، اسیر جناح‌بندی‌های سیاسی، پول، مقام و دنیا نشویم که آخرش بدبختی است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: بوده‌اند مبارزانی که در زمان طاغوت به زندان رفتند و با سابقه بسیار پر‌بار و نمونه یک مجاهد، نتوانستند تا آخر بمانند، اسیر دنیا شدند و خودشان را بدنام کردند، ریزش یک خطر است باید مراقب باشیم.

نکونام از برگزاری اولین یادواره شهدای اقامه نماز جمعه در تاریخ 5 مرداد در چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: در حق این شهدا جفا و ظلم شده است و برای اولین بار این یادواره در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: 40 شهید فعال در ستاد‌های نماز جمعه استان شناسایی شد که امیدواریم تجلیل از این شهدا به صورت کشوری نیز اجرا شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد اضافه کرد: از هفته آینده بیست و چهارمین دوره طرح مبانی و اعتقادی با دو موضوع خانواده آباد و انسان در رسالت انقلاب اسلامی در استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: مهم اقشار مردم خصوصاً جوانان باید در این جلسات شرکت کنند و محتوای غنی این دوره را در زندگی خود به کار گیرند.

ارسال نظرات