تجارت الكترونيك ، توليد ملي را تقويت مي كند

مشاور رسانه اي وزير صنعت،معدن و تجارت گفت: آگاهي از تجارت الكترونيك و دانش تقاضا ، توليد ملي را تقويت مي كند.
کد خبر: ۸۸۸۹۴۵۶
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری لبسیج استان چهار محال و بختیاری؛ مشاور رسانه اي وزير صنعت،معدن و تجارت در ديدار با مديركل صدا و سيماي مركز چهارمحال و بختياري، ضمن اعلام اين مطلب گفت: بخش صنعت در دولت يازدهم جهش قابل قبولي داشته ، ولي متأسفانه مردم اطلاعي از ميزان تلاش هاي ستادي دولت ندارند.

سونيا پوريامين با اشاره به توان مؤثر  رسانه ي ملي در آگاهي بخشي مردم ، تصريح كرد: در سطح كلان ، قانون دولت را به هزينه در حوزه ي اطلاع رساني مكلف نكرده و همين امر سبب مي شود كه مسؤولين براي ارايه ي فعاليت هاي دولت ، گرايش كمتري به صدا و سيما نشان دهند. حال آنكه اعتقاد بر اين است كه رسانه ي ملي مي تواند در ارتقاي سطح آگاهي مردم پيشرو باشد.

وي افزود: بنا به گزارش واصله 60 درصد از واحدهاي صنعتي استان چهارمحال و بختياري تعطيل بودند و در دولت يازدهم به ابتكار ستاد تسهيل بالغ بر 30 درصد از آنها به چرخه ي توليد بازگشتند.

پوريامين تأكيد كرد: با توجه به اهميت توليد و اشتغال از منظر مقام معظم رهبري ، بايد همه ي گام ها به سوي يكديگر برداشته شوند و رسانه ي ملي نيز در همين راستا براي تسهيل امور توليدكنندگان بايد مساعدت لازم را معمول نمايد.

مدير روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران نيز در اين ديدار گفت: پتانسيل موجود در شهرك ها و نواحي صنعتي كشور بدون همكاري با رسانه قابليت بروز و ظهور نمي يابد و بنابراين براي جذب مخاطب مي بايست علاوه بر نوآوري ، زمينه ي تعامل بخش هاي مربوط تقويت شود تا شاخص هاي اميد و آگاهي كه مدنظر رهبر فرزانه ي انقلاب هستند ، امكان تحقق يابند.

وي افزود: اگر چه تبليغات مستلزم هزينه است اما عوايد و منافع ارزشمندي براي سرمايه گذار در پي دارد.

در ادامه ي اين نشست ؛ مديركل صدا و سيماي مركز چهارمحال و بختياري اظهار داشت: در عصر ارتباطات و رسانه ؛ هر كدام از بخش ها بايد تعيين كنند كه در پي كسب چه جايگاهي هستند. همين كه مسؤولين مرتبط در حوزه ي صنعت و شهركهاي صنعتي از جنس رسانه هستند ؛ تعامل بين بخشي سازنده و نتيجه بخش خواهد بود.

مهرداد عظيمي تصريح كرد: كشورهاي موفق در حوزه اقتصاد ، كشورهايي هستند كه از ظرفيت هاي بالاي اطلاع رساني در رسانه ها استفاده كردند.

وي با اشاره به عدم همكاري برخي مسؤولين ، افزود: در مقوله ي مشاركت براي ساماندهي و توسعه ي امر تبليغات از طريق رسانه ي ملي ، به طور عمده مسؤولين  مخاطب ، رغبتي نشان نمي دهند، حال آنكه بايد نگرش ها تغيير كنند.

عظيمي خاطرنشان كرد: براي هر صنعت ، بايد پيوست رسانه اي تعريف شود رسانه ي ملي نه تنها از صنعت جدا نيست بلكه خانه ي صنعت است و در تدوين برنامه براي ارايه ي تصويري واقعي از صنعت استان در پي درآمدزايي نيست.

ارسال نظرات