استاد حیدر رحیم پور ازغدی در گفتگو با «بسیج»:

همه مزدور وال استریت شده اند

حیدر رحیم پور ازغدی با بیان اینکه دولت در سایه نقش اصلی را در ساختار اقتصادی کشورمان دارد افزود: متاسفانه فلسفه ليبراليزم و ساختار دموكراسي غربي در فضای کشورمان حاکم شده است
کد خبر: ۸۸۸۸۸۱۳
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۳

حیدر رحیم‌پور ازغدی نویسنده منتقد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: هيچ كدام نه گراني و نه هم گران فروشي ساختار مطلوب اقتصاد اسلامی نیست. بلكه ساختار تمدن امروز جهان به گونه اي است كه همگان به اقتضاء فلسفه ليبراليزم حاكم بر جهان مزدوران وال استريت مي باشند .

وی با بیان اینکه دولت در سایه نقش اصلی را در ساختار اقتصادی کشورمان دارد افزود: آنچه مطرح می شود نه به دولت كنوني برمی‌گردد نه چپي ها يا راستي هاي در گذشته . متاسفانه فلسفه ليبراليزم و ساختار دموكراسي غربي در فضای کشورمان حاکم شده است و این دولت در سايه  است که زمام امور را برعهده گرفته است و هیچ تعریف نشده است.

وی در ادامه بیان داشت: بشنو از ني چون حكايت مي كند؛ پس از كودتاي 28 مرداد و قهر عمومي ملت ،  وضعیت عرضه ، تقاضا و گران فروشي ها بدون اینکه استناد به دلایل محکم داشته باشد موجب شد كه در لحظه پايه هاي دولت منصوب آمريكا ، حتي وضع شاه متزلزل گرديد .

این نویسنده منتقد خاطر نشان کرد: به خاطر دارم که دولت پی برد که ميدان داران نقشي درگراني خوارو بار و ميوه دارند بلافاصله به مقامات دستور داد در هرشهري زمين وسيعي را اختصاص به ميدان بار داده و با اندك مخارجي در اطراف ميدان ها مغازه هايي را ساخته ، در اختيار روستاييان و باغداران بگذارند تا محصول خود را بدون واسطه به مردم برسانند و چنين طرحي براستي كمر آناني كه به ياري ثروت ها بازار را در قبضه داشتند شكست زيرا اختلاف بهاء خوراكي كه به دست مصرف كننده مي رسيد با پولي كه  به دست توليد كننده مي رسيد بسيار اندك بود و امروزه تا سه برابر اختلاف را به اثبات مي رسانم .

رحیم پور ازغدی بیان داشت: اكنون به وضع روز نخست و نخست به فرهنگ حكومتي ، بپردازم . زمانی گاري دستي پر ازنارنگي هاي ممتازي به محله ما مي آمد و ميوه اي را كه مغازه محله كيلويي 1400تومان مي فروخت كيلويي 800 تومان مي داد .  و در ظرف ساعتي ميوه ها به فروش مي رسيد و فروشنده مي رفت  . ليكن يك روز همين كه گاري وارد محله شد دو مامور شهرداري خشن تر از نظاميان مالك كودتا به او حمله ور شدند و او و گاري اش را كشان كشان مي بردند و فروشنده گريه و توبه مي كرد تا رهايش سازند .

وی در ادامه گفت: صاحب گاري  تقاضا داشت که گاری را به برگردانند و قسم مي خورد كه ديگر چنين گناهي را مرتكب نشود . و من به سوزناكي ناله هايش وارد ماجري شدم و گفتم آيا اين گناه است كه ميوه اي را كه مغازه كيلويي 1400 تومان مي فروشد او از قرار كيلويي 800 تومان به در خانه ها مي آورد ؟ ! و مجريان عدالت كه مرا مي شناختند و اگر نمي شناختند به پاسخ اعتراض تنبيهم مي كردند با لحني شماتت آميز فرمودند حاج آقا شما چرا ؟ آقا ، چرخي را از قرار روزي 500 تك توماني اجاره كرده است و پانصد كيلو نارنگي را كيلويي 600 تومان خريده و كيلويي 800 تومان مي فروشد ودر مدت زمان کوتاهی  هم درآمد خوبی کسب مي كند ولي آن كاسب بيچاره هزار گونه خرج دارد و كرايه مغازه اش ماهي سه ميليون تومان است  لذا اقتصاد اسلامی باید در کشورمان اجرایی شود نه اینکه دموکراسی غربی اصول اخلاقی و رفتاری را زیر سوال ببرد.

ارسال نظرات