اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده در شهرستان جاسک

اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده با حضور اقشار مختلف مردم درجاسک برگزار گردید.
کد خبر: ۸۸۸۷۷۵۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ با حضور استاد فاضلی پور کارشناس فضای مجازی، اجتماع بزرگ عفاف و حجاب در حسینیه ثارالله محله یکبنی برگزار گردید. وی گفت: بحران بی حجابی در فضای مجازی مدت زیادی نیست خود را به عنوان یک چالش دینی و فرهنگی نشان داده است و کمتر از یک دهه پس از شکل‌گیری اولین شبکه‌های اجتماعی بروز یافته است.

وی افزود: حجاب در منابع متعدد از نظر لغوی، به معنای مانع، پوشش، پرده و ستر و از لحاظ مفهومی یکی از ارکان اساسی عفاف برای رابطه میان زن و مرد به کار برده می‌شود. پدیده حجاب به عنوان پدیده‌ای دینی، اخلاقی، معرفتی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی ودیگر حوزه ها، به طور قطع از ابعاد فرهنگی و اجتماعی جامعه جدا نشدنی است ولی امروزه در بسیاری از این زمینه ها مورد غفلت واقع شده است.

به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی)فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و خانواده ها باید مراقب باشند چه فیلم ها و بازی هایی را در اختیار کودکان خود قرار می دهند زیرا که اثرات تربیتی این موارد بر کودکان انکار ناپذیر است.

در ادامه همایش جناب سرگرد احمدی نیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جاسک عفاف و حجاب را سنگ بنای تحقق جامعه اسلامی دانسته و حجاب را ارزنده ترین نمود های فرهنگی اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی عنوان کرد.

وی رعایت حجاب و حفظ شئونات اسلامی از سوی مدیران و مسئولان و خانواده های آنان و همچنین تدوین شاخصه هایی در این زمینه برای گزینش کارمندان و مدیران و همچنین احیای سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر با رعایت مراتب آن را از دیگر راهکارهای مهم برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و حرکت جامعه به سمت جامعه ایمانی مورد پسند و نظر حضرت بقیه الله االعظم عنوان کرد.

در حاشیه و پایان همایش، با حضور امام جمعه و مسئولین شهرستان کارگاه خیاطی جهت ایجاد اشتغال برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست در محله یکبنی جاسک و همچنین نمایشکاه عفاف و حجاب و صنایع دستی افتتاح و مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفت.
ارسال نظرات