نظرات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران پیرامون انتزاع وزارت خانه های ادغام شده/3

دولت شان نماینگان اتاق بازرگانی را حفظ کند/ دولت با جداسازی بزرگ تر خواهد شد/ معترض جداسازی هستیم

اگر به ساختمان وزارت بازرگانی توجه شود، متوجه تغییرات نمی شوید چراکه هنوز ادغامی صورت نگرفته است تا تفکیکی رخ دهد. تنها چند اسم با تابلو عوض کردن صورت مسئله را پاک می کنند.
کد خبر: ۸۸۸۷۶۹۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰

به گزارش خبرنگاز اقتصادی خبرگزاری بسیج، هفته گذشته اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران طی یک بیانیه رسمی از نادیده گرفته شدن نظرات اتاق بازرگانی و نیز عدم به کار گیری تدبیر و فکر در انتزاع وزارت خانه های ادغام شده راه مسکن و شهرسازی و نیز صنعت معدن و تجارت به دولت انتقاد کردند. با مطرح شدن بیانیه این اتاق ، نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نظرات خود پیرامون این بیانیه را اعلام کرده که غالبا نسبت به آرام بودن لحن بیانیه خطاب به دولت گلایه داشتند.

گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج حاکی است محمد رضا انصاری عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در نشست علنی اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی تهران درباره تفکیک وزارتخانه های ادغام شده اظهار داشت: دولت شان و شخصیت اعضا و نماینگان اتاق بازرگانی را حفظ کند و کاری که باید حداقل 6 ماه روی آن کار شود نباید انتظار 2 هفته کار انجام دادن را داشته باشد.

وی افزود: هم ادغام وزارتخانه ها و هم تفکیک آن کاری اشتباه است چراکه هنوز طرحی بررسی نشده است. اگر طرحی یا نظر قطعی اتاق بازرگانی ارائه شود به معنای آن است که اتاق بازرگانی نسبت به جریان های اصلی مرتبط با او بی تفاوت بود است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: باید هیئت رئیسه محترم بیانیه خود را صریح تر منتشر و اعلام کمبود زمان و خریدن وقت از دولت را در دستور کار خود قرار دهد.

 

کاوه زرگران عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی نیز در نشست علنی اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی گفت: اگر به ساختمان وزارت بازرگانی توجه شود، متوجه تغییرات نمی شوید چراکه هنوز به اعتقاد بنده ادغامی صورت نگرفته تا تفکیکی رخ دهد. تنها چند اسم با تابلو عوض کردن صورت مسئله را پاک می کنند.

وی با بیان اینکه دولت با جداسازی بزرگ خواهد شد افزود: همه نظرات دوستان به این جا رسیده است که باید دولت کوچک شود اما سوال اصلی اینجاست که این کوچک شدن به چه نحوی است؟

زرگران در خصوص اختلاف نظرات اعضای اتاق بازرگانی عنوان کرد: باید یک نشستی با دوستان گذاشته شود البته با حضور هر دو گروه موافق و مخالف دولت، تا تکیلف بخش خصوصی با روشن شدنش اقدامات و نظرات خود برای مجلس ارسال کند.

پدرام سلطانی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی نیز در نشست علنی اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی درباره تعجیل دولت برای تفکیک وزراتخانه های ادغام شده گفت: در دولت، مجلس و اتاق بارزگانی دو قطبی بودن در خصوص تفکیک وزراتخانه های ادغام شده کاملا مشهود است. تصمیمی که باید گرفت این است که از تعجیل در اجرایی شدن طرح جداسازی است.

وی افزود: برای تصمیم گیری ها کلان کشور فرصت کمی پیش می آید که ما برای ساختارها وزارتخانه ها و نظام دولت، کار کارشناسی انجام گیرد چراکه در هیچ وزارتخانه ای تکلیف وظایف حاکمیتی آن مشخص نیست.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تصریح کرد: به اعتقاد بنده باید اعتراض خودمان را نسبت به تعجیل دولت در اجرایی کردن طرح عنوان کنیم و در بیانیه، خیلی صریح تر به مخالف یا موافق بودن مان اشاره شود. برای درست کردن ساختارها ارکان دولت باید سندی باشد تا کار حاکمیت را تعریف کند چراکه این کار ها در چند بخش و چند وزارتخانه قابل بررسی است.

سلطانی در پایان گفت: موفق بودن یا نبودن طرح ادغام یا تفکیک وزارتخانه به مدیران روی کار آمده بستگی دارد. قطعا زمانی که یک مدیر ضعیف را بر سر مجموعه ای قوی قرار بگیرد، آن مجموعه تضعیف می شود. دوستان بیشتر به گذشته ها توجه دارند اما مسئله اینجاست که برای نداشتن شرایط بدتر در زمان بعید، بررسی کردن آینده کار ها و نظرات در زمان آینده است.

ارسال نظرات