زمان شناسی یكی از وظایف مهم بسیج است

کارشناس مسایل دینی و مذهبی وظیفه امروز بسیج را مبارزه با تهاجمات همه جانبه و گسترده ی دشمنان در عرصه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دانست.
کد خبر: ۸۸۸۷۰۲۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، کارگاه آموزش تخصصی مدیران نظارت و تأیید صلاحیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان برگزار شد.

در این برنامه بعد از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ابتدا حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی به عنوان مقدمه نکاتی را در مورد انجام برخی از فرائض و واجبات دین از جمله امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ترک غیبت بیان کردد.

این کارشناس مسایل دینی، افزود: قرآن کریم بارها مسئله امر بمعروف و نهی از منکر را بعنوان یک وظیفه ویژه برای جامعه اسلامی بیان کرده است و علاوه بر اینکه یک دستور مهم و سرنوشت ساز برای ساختار مبانی فرهنگی و اجتماعی و همبستگی اسلامی به حساب آورده بیانگر جایگاه والای این فریضه در قرآن مقدس بعنوان مسئله حکومتی هم می باشد.

وی، با بیان اینکه؛ امر و نهی اسلامی باید در فرد انقلاب ایجاد کند، افزود: آمر به معروف و ناهی از منکر باید با آگاهی در این راه گام بردارد و اگر به مقتضای آگاهی کاذب و یا جهل خود دست به حرکتی بزند، دیگر نمی توان آن را «انقلاب اسلامی» قلمداد کرد.

ابراهیمی، با اشاره به تعریف انقلاب در امر به معروف و نهی از منکر که باید به احیای سنت های رسول خدا و اماته بدعت ها، تحریف ها و منکرات بیانجامد، گفت: زمان شناسی یكی از وظایف مهم بسیج است، با این مفهوم، كه یك زمان بسیج در خط مقدم جبهه های نبرد حق علیه باطل به صورت فیزیكی و مسلح با دشمنان اسلام و انقلاب می جنگید و امروز باید با سلاح بصیرت و آگاهی به مبارزه با تهاجمات همه جانبه و گسترده ی دشمنانی برود كه دیده نمی شوند و با راه اندازی جنگ نرم؛ ایمان ، اعتقادات و فرهنگ مردم جامعه، به خصوص جوانان را هدف قرار داده اند.

در قسمت دیگر این برنامه، یکی از کارشناسان معاونت نظارت و تأیید صلاحیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام پیرامون اقدامات پیشگیرانه مربوط به تخلفات دینی و اخلاقی در حوزه بسیج مطالبی را بیان کرد و برنامه های رابطین نمایندگی حوزه های مقاومت بسیج در ادامه سال جاری تشریح و توجیه شد.

ارسال نظرات